×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
لاوروف طرح بین‌المللی درباره گشودن دومین گذرگاه در سوریه را زیر سوال برد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بعد از گفت‌وگو با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز، چهارشنبه اظهار کرد: اگر ما در واقع از مشکلات انسانی ملت سوریه نگران هستیم باید به کل دلایل مشکلات انسانی نگاهی بیندازیم که اولین دلیل آن تحریم‌ها از جمله قانون غیرانسانی سزار (قیصر) که دولت سابق آمریکا تصویب کرد، تسلط غیرقانونی بر سپرده‌های سوری در بانک‌های غربی به درخواست واشنگتن است که تنها می‌توان آن را غارت و چپاول توصیف کرد.
او افزود: شرکای ما تضمین ارائه کمک‌های انسانی به واسطه سازمان‌های بین‌المللی از طریق دمشق و خطوط تماس با تمامی مناطق که همچنان خارج از کنترل دولت هستند،‌ رد کردند. 
او همچنین اشاره کرد: نشست روسیه و آمریکا درباره ثبات استراتژیک احتمالا اواسط ژوئیه آینده برگزار می‌شود.
لافروف اظهار کرد: امیدوارم در روزهای آینده تا ژوئیه برای برگزاری نشست هیئت‌ها برای بررسی این ماموریت (که روسای جمهوری روسیه و آمریکا در زمینه ثبات استراتژیک و کاهش سلاح‌ها توافق کردند) برنامه‌ریزی کنیم.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: ما کاملا با شرکای آمریکایی می‌دانیم که این مذاکرات را باید با ارائه دیدگاه‌ها درخصوص مذاکرات جدید، محتوا و موضوع آن آغاز کنیم.
او تصریح کرد: روسیه و آمریکا آنچه می‌توان از هر دو در زمینه ثبات استراتژیک انتظار داشت، درک می‌کنند.
این در حالی است که جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه گفت: من با یوری اوشاکوف معاون رئیس‌جمهوری روسیه دیدار و با او نتایج اجلاس جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه را بررسی کردم.
انتهای پیام

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.