×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون انرژی‌مجلس با اشاره به اینکه ساخت مسکن اقتصادی هیچ‌مغایرتی‌با سبک و‌سیاق زندگی‌اسلامی ندارد، بر لزوم تشکیل کارگروه مسکن اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش کیوسک خبر، حجت السلام و المسلمین موسی احمدی ضمن‌بیان مطلب فوق در گفتگو‌ با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین‌ اظهار داشت:توجه به تنوع نیازهای خانوارها و ساخت واحدهای مسکونی متناسب با آن از جمله مواردی است که‌ در ساخت مسکن باید لحاظ شود. با این نکته می‌توان گفت طرح ساخت واحدهای مسکونی با متراژهای متفاوت برای خانوارهای کم جمعیت، زوج‌های جوان و خانوارهای پرجمعیت، رویکرد مناسبی است که به نیازهای متنوع مردم پاسخ می دهد.

وی بر لزوم توجه به ساخت واحدهای کوچک متراژ و ساخت متراکم در کلان شهرها تاکید کرد و‌ خاطرنشان ساخت: با توجه به محدودیت زمین در کلان شهرها، ساخت واحدهای کوچک متراژ و ساخت متراکم می‌تواند راه حل مناسبی برای تامین مسکن در این مناطق باشد.

وی همچنین بر لزوم شناسایی و تملک زمین های موجود در اختیار نهادها و سازمان های مرتبط را یادآور شد و‌ افزود: استفاده از زمین‌های در اختیار نهادهایی مانند اوقاف، بنیاد مسکن، مناطق آزاد و منابع طبیعی می‌تواند به حل مشکل زمین برای ساخت مسکن کمک کند.

احمدی در ادامه ضرورت ایجاد یک مجموعه متصل و هماهنگ برای مدیریت بهینه مسکن را پیشنهاد داد و تصریح کرد: ایجاد یک مجموعه منسجم و متصل که بتواند تمامی ظرفیت‌های موجود در بخش مسکن را به هم مرتبط کند، می تواند به اقتصادی کردن مسکن و ارائه راهکارهای مناسب تر کمک کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.