به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، در روزهای اخیر برخی از اتباع غیر ایرانی در تماس با این خبرگزاری اعلام کردند که برای استفاده از اینترنت بانک و همراه بانک در برخیها بانکها با مشکل مواجه شدهاند.
حتی یکی از آنان گفت که متصدی امور مشتری یک بانک در پاسخ به مشکل ایجاد شده برای این فرد، گفته که از ابتدای تیرماه اینترنت بانک و همراه بانک برای کلیه اتباع غیرایرانی که قبلا عضو سامانههای مذکور بودهاند، به صورت سیستمی غیرفعال شده است. همچنین، فعال سازی و تغییر شماره موبایل در سامانه همراه بانک برای اتباع غیر ایرانی تا اطلاع بعدی ممنوع شده است.
در پی این موضوع، ایسنا از برخی بانکها این موضوع را پیگیری کرد که مشخص شد، تاکنون در دو بانک، همراه بانک و اینترنت بانک برای اتباع غیر ایرانی غیرفعال شده و فعالسازی آن ممنوع شده است.
در این زمینه، متصدیان امور مشتریان این بانکها میگویند که ممنوعیت فعالسازی اینترنت بانک و همراه بانک برای اتباع غیر ایرانی مطابق بخشنامه بانک مرکزی بوده و این موضوع به تدریج در همه بانکها اجرا خواهد شد.
در ادامه، این موضوع از بانک مرکزی مورد پیگیری قرار گرفت که اعلام شد خدمات مبتنی بر کارت، خرید اینترنتی و انتقال وجه از طریق پایا (تا سقف ۱۰ میلیون تومان ) برای کلیه اتباع خارجی همچنان در دسترس است.
این در حالی است که براساس اسنادی که در اختیار ایسنا قرار گرفته، در راستای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، برخی محدویتها در ارائه خدمات بانکی به اشخاص حقیقی خارجی به طور موقت اعمال شده و تا اطلاع ثانوی ممنوع است که شامل موارد زیر است:
۱) افتتاح حساب ارزی و ریالی (انفرادی و مشترک) اعم از قرضالحسنه جاری و پسانداز، سپرده کوتاه مدت و بلند مدت.
۲) حواله انتقال هر گونه وجه، اعم از درون بانکی و بین بانکی از مبدا حسابهای اشخاص حقیقی خارجی.
۳) حواله انتقال هر گونه وجه، اعم از درون بانکی و بین بانکی به مقصد حسابهای اشخاص حقیقی خارجی.
براساس اطلاعیه بانک مرکزی، در روزهای آتی و پس از دریافت اطلاعات هویتی اتباع مجاز از « مراجع ذیصلاح »، سایر خدمات بانکی به اتباع خارجی مجاز ارائه خواهد شد.
انتهای پیام
https://www.kioskekhabar.ir/?p=157448