به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، حجتاله صیدی در نشست معارفه مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران گفت: آینده بانک صادرات ایران در زنجیره فناوری اطلاعات دیده میشود و زنجیره کامل دو فناوری اطلاعات و صنعت مالی در خدمت یکدیگر قرار خواهد گرفت. در حوزه اجرایی، دپارتمان فناوری اطلاعات مانند سایر بخشهای اصلی بانک از جمله مالی و اعتبارات در هر شرایطی وجود خواهد داشت، اما در حوزه برنامهریزی برای ساختن آینده بانک باید خارج از ساختار بانک اقدام شود، چنانکه همه دنیا نیز به همین سمت حرکت کردهاند.مدیرعامل بانک صادرات ایران درباره ضرورت ایجاد هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران افزود: آینده بانکداری در دنیا با سرعت در حال تغییر است. بانکها در دنیا امروزه همانند موسسات بزرگ فناوری اطلاعات هستند که فعالیت مالی انجام میدهند. به خصوص که با تغییرات ایجاد شده در برخی ساختارها و مشاغل، کارکرد آنها چندان قابل تفکیک نیست. بنابراین ایجاد هلدینگ فناوری اطلاعات برای بانک صادرات ایران ضروری است.وی گفت: با تشکیل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران، شرکتهای توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی(مفاخر)، دادهپردازی خوارزمی، راهحلهای هوشمند سپهر، گسترش انفورماتیک و پرداخت الکترونیک سپهر زیرمجموعه این هلدینگ قرار خواهند گرفت و برنامهریزی برای افزایش سهم بازار بانک صادرات ایران در حوزه فناوری اطلاعات با قدرت بیشتری انجام خواهد شد. قائم مقام بانک صادرات ایران نیز در این نشست گفت: با دستاوردها و فعالیتهای انجام شده برای افزایش شفافیت صورتهای مالی، انتظار برای رسیدن به جایگاه شایسته بانک در حوزه فناوری اطلاعات بیشتر است.رضا صدیق افزود: در بخش بانکداری خاص مانند منابع، مصارف، مطالبات و سود و زیان حرکتهای خوبی طی یکی دو سال گذشته انجام شده و نتایج خیلی خوبی در این زمینه به دست آمده و برای ارتقای سهم بازار بانک، اقدامات جدیدی آغاز شده و با تلاشهای صورت گرفته برای پوشش زیان، صورتهای مالی بانک شفاف شده است اما در حوزه فناوری اطلاعات امیدواریم حرکتهای انجام شده شتاب بیشتری بگیرد.امیر یوسفیان، نایبرئیس هیئت مدیره بانک صادرات ایران نیز با تاکید بر اهمیت حوزه اعتبارات گفت: برای حفظ مشتریان بزرگ، کاهش هزینهها در حوزه اعتباری و ارائه خدمات به روز بانکداری الکترونیک باید از ظرفیت فناوری اطلاعات به نحو مطلوب استفاده کرد.صادق فرامرزی نیز در این نشست با بیان سوابق فعالیت خود در حوزه پرداخت و بانکداری دیجیتال گفت: وجود ٣٠ تا ۴٠ میلیون مشتری ثروت گران قیمتی برای بانک صادرات ایران است که تلاش خواهیم کرد با استفاده از این فرصت برای افزایش سهم بازار بانک استفادههای لازم صورت گیرد.