به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، دکترسیدمجتبی عطری” درگفت وگو با چابک آنلاین، گفت: بخشی ازروند تاخیر درپرداخت خسارت بیمه نامه درمان، ناشی از دریافت سهم بیمه پایه و نداشتن قرارداد آن مرکز با بیمهگر پایه است که کار را دچار مشکل میکند.
وی افزود: مراجعه بیمهگذار به بیمهگر پایه جهت دریافت سهم بیمه و بعد مراجعه به بیمه های تکمیلی برای دریافت سهم بیمه مکمل می تواند روندی طولانی باشد و گاهی ممکن است دریافت سهم بیمه پایه ماهها طول بکشد که بیمه گذار کل آن روند را برای دریافت خسارت در نظر میگیرد.
معاون فنی بیمههای اشخاص بیمه دانا گفت: درحال حاضر پرداخت بسیاری از شرکت های بیمه ای در مدت ۱۵ روزه قرارداد که اعلام شده، انجام می شود.
دکتر عطری، با بیان اینکه بهتر است بیمه شدگان از مراکز طرف قرارداد بیمه مکمل استفاده کنند،گفت: اگر بیمه شدگان با مراکز طرف قرارداد بیمه آشنا شوند دیگر نیازی به استفاده از معرفی نامه نبوده و شرکت های بیمهای سامانه هایی را طراحی کرده اند که دیگر نیازی به مراجعه به شرکت بیمه نیست.
وی، استفاده از سامانه برخط را که توسط شورای عالی بیمه سلامت پیگیری می شود، یکی از اتفاقات خوب در این حوزه برشمرد و افزود: اگر بیمه گذار به بیمارستان غیرطرف قرارداد هم مراجعه کند، بیمهگر پایه میتواند اطلاعات را دریافت و سهم خود را پرداخت کند.
معاون فنی بیمه های اشخاص شرکت بیمه دانا ادامه داد: اگر شرکت های بیمه بازرگانی هم بتوانند در این سیستم وارد شوند و به صورت برخط اطلاعات را دریافت و سهم خود را پرداخت کنند، مراجعه بیمار حذف و مستقیما می تواند سهم خود را بدون مراجعه به بیمه های پایه و مکمل دریافت کند.
عطری با بیان اینکه اراده اجرایی شدن این طرح وجود دارد، اظهارکرد: اگر این طرح تا سه ماهه اول سال آتی انجام شود شرایط بسیار زیاد فرق خواهد کرد.
وی، نسخه الکترونیک را از طرح های بسیارموثر در کنترل هزینه های درمانی دانست وگفت: اگرنسخ الکترونیک اجرایی شود علاوه بر پیشگیری از تخلفات احتمالی، پایش از ابتدای مراجعه بیمه شده وجود دارد.
معاون بیمه های اشخاص شرکت بیمه دانا، تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح سرعت رسیدگی افزایش و مدت پرداخت خسارت کاهش می یابد و ازطرفی آن نظارتی که مدنظر است اتفاق افتاده و از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری می شود.
دکتر عطری اذعان داشت که باتوجه به تعدد شرکت های بیمه ای، پوشش نوع خدمات نیاز به اصلاح آیین نامه ها دارد که این را می توان از طریق رایزنی سندیکا با بیمه مرکزی انجام داد و خدمات را گسترده تر ومتنوع تر کرد.
وی ارائه خدمات و سرویس های مناسب تر را یکی از انتظارات اصلی بیمه شدگان عنوان کرد و ادامه داد: بیمه شده انتظار دارد که درکوتاه ترین مدت ممکن از آن خدمات استفاده کند.