
تجربه را میتوان به منزله دانش دانست که از تمرین و ممارست در یک فعالیت یا انجام کاری در یک دوره زمانی نسبتاً طولانی، حاصل میشود و به تعبیری دیگر تجربه را میتوان به عنوان دانشی قلمداد کرد که فرد در طول زمان و با درگیر شدن در حل مسائل میآموزد، مسائلی که ممکن است آنها را خود حل نموده و یا با استفاده از تجربیات دیگران حل نماید. تجربیات و دانش ارزشمندترین داراییهای یک کسبوکار یا سازمان است. مستندسازی تجربیات موردی یکی از روشهای مدیریت دانش است. در این راستا، پژوهشکده بیمه مستندسازی و انتشار تجربیات موردی صنعت بیمه را در دستور کار خود قرار داده است.
به گزارش کیوسکخبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، ساختمان متروپل واقع در شهر آبادان در ساعت ۱۲:۳۷ روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ تحت بارهای واردهی ثقلی در حالی که هنوز ساخت آن کامل نشده بود، فروریخت. در این رویداد تعداد قابل توجهی از هموطنان عزیز جان خود را از دست داده یا به شدت مجروح شدند. این فاجعه غیر از ابعاد انسانی، باعث بروز مشکلات بسیار زیاد اقتصادی، معیشتی و سکونتی برای منطقه و بهخصوص مجاورین این ساختمان شد. همچنین ۴۳ کشته و ۳۷ مصدوم برجای گذاشت و موجی از «ایمنی هراسی » سراسر کشور را فرا گرفت. مردم با نگرانی به سقفهایی مینگریستند که شاید روزی بر سرشان فرو ریزد.
این گزارش که با همکاری شرکت بیمه اتکایی تهران انجام شده است، در چهار بخش شامل «رویداد یا مشکل منجر به کسب تجربه»، «شرح تجربه (نحوه حل مشکل)»، «نتایج اجرای تجربه (تاثیر بر زمان، هزینه، ایمنی، کیفیت یا بهبود عملکرد)» و «درس آموختهها»، تجربه «ریزش متروپل» را مورد بحث و بررسی قرار میدهد.
علاقهمندان جهت مشاهده و دریافت متن کامل این گزارش میتوانند به وبسایت پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1679/مراجعه نمایند.