حیدری در پانل تبیین راهکارهای چابکسازی نظام بانک و بیمه در مواجهه با تحول دیجیتال دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال بانک و بیمه بر توجه به شایستگی منابع انسانی تاکید کرد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی مجتبی حیدری در پانل تبیین راهکارهای چابکسازی نظام بانک و بیمه،منابع انسانی را کلیدی ترین عامل تحول در سازمان ها دانست و گفت:
تغییر و تحول از منابع انسانی باید آغاز شود از این رو گزینش و جذب نیروی انسانی کارامد و مجهز به دانش دیجیتال نقش موثری در تحول دیجیتال سازمان ها دارد.
وی هدف از تحول دیجیتال منابع انسانی را بررسی اتوماتیک عملکرد و کاهش زمان صرف شده برای انجام کارها، افزایش تجربه کارمندان، زمانبندی و برنامهریزی دقیق دانست.
معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی گفت:تحول دیجیتال مدیریت منابع انسانی، تحولی در نحوه عملکرد منابع انسانی در تمام زمینهها مثل حقوق و دستمزد، مدیریت عملکرد، یادگیری و توسعه، استخدام افراد مستعد و بررسی سود و زیان سازمان بر اساس دادهها است.
وی تصریح کرد:امروزه در سازمانها با همکاری بخش IT، مدیریت منابع انسانی میتواند در جهت تحول دیجیتال، توانمندسازی کارکنان، بهبود عملکرد نیروی کار و افزایش بهرهوری گام بردارد که این تحول روحیه همکاری و تعامل بین کارمندان را افزایش داده و موجب میشود که افراد نقد و تجزیهوتحلیل خود را با سهولت بیشتری در اختیار کارفرمایان قرار دهند.
حیدری خاطرنشان کرد:مدیران منابع انسانی سازمان ها باید کارکنان دارای شایستگی را استخدام کنند.
همچنین حیدری از امنیت و ایمنی دیجیتال، سواد دیجیتال،ارتباط و همکاری و همدلی، دانش فناوری، هوش هیجانی به عنوان برخی از ۱۶ مولفه شایستگی منابع انسانی نام برد.