رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از مناسبسازی ۷۲۵ فضای آموزشی در سال جاری برای دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.
به گزارش ایلنا، مهراله رخشانی مهر در چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور که با حضور وزیر آموزشوپرورش و نمایندگانی از وزارت کشور، راه و شهرسازی، علوم، بنیاد شهید، صداوسیما، سازمان بهزیستی و جمعی از معاونان حوزه ستادی که از طریق ویدیو کنفرانس در این نشست حضور داشتند و در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: انجام طرحهای پژوهشی، تحقیقاتی و تدوین ضوابط و استانداردها، طراحی فضاهای آموزشی بر اساس ظواهر و استانداردها تهیهشده و مناسبسازی فضاهایی آموزشی از مهمترین اقدامات انجامشده توسط این وزارتخانه در راستای مناسبسازی فضاهای آموزشی کشور برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
وی در خصوص وضعیت پروژههای مناسبسازی شده و در دست اجرا در سال ۹۹برای دانش آموزان با نیازهای ویژه و در سطح کشور گفت: درمجموع تا پایان مهرماه ۹۹، ۷۲۵ فضای آموزشی در کشور برای معلولان مناسبسازی شده است که تا پایان سال ۹۹، تعداد ۵۷۱ فضای دیگر مناسبسازی شده و مجموع فضایی مناسبسازی شده کشور به یک هزار و ۲۹۶ فضا خواهد رسید.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، رخشانی مهر ادامه داد: در ششماهه اول سال ۹۹، ۲۵ پروژه با ۱۹۳ کلاس درس و زیربنایی بالغبر ۲۷ هزار و ۵۶۵ مترمربع به بهرهبرداری رسید که درمجموع تا پایان سال ۹۹، تعداد ۵۴ پروژه در قالب ۳۴۰ کلاس درس و زیربنای ۴۹ هزار و ۷۸۳ مترمربع به بهرهبرداری خواهد رسید.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=48429