به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت دخانیات، اولین هم اندیشی متولیان و مسئولین حوزه بازاریابی و فروش شرکت دخانیات ایران در سال ۱۴۰۰ با محوریت ” فرصت ها، نقاط قوت و رفع موانع فروش” با حضور دکتر افضلی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره، معاون بازرگانی و اقتصادی، برخی از مدیران ستادی و کلیه مدیران مجتمع های تولیدی و دفاتر بازرایابی و فروش استانی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۷ از ساعت ۹/۰۰ لغایت ۱۳/۳۰ و به صورت ارتباط تصویری ( به دلیل شرایط و محدودیتهای اعمالی ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و رعایت پروتکلهای بهداشتی) برگزار گردید.
در ابتدای این هماندیشی، تقی پور معاون بازرگانی و اقتصادی ضمن عرض خیرمقدم به کلیه مدعوین، به بیان برنامه های راهبردی و کلان حوزه بازاریابی و فروش شرکت پرداخته و از تدوین برنامه های اجرایی و عملیاتی متناسب با آن سخن گفتند.
وی افزود: مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، توانمندسازی و آموزش کارکنان حوزه بازاریابی و فروش به صورت درون و برون سازمانی، تعامل پویا و فعال با مشتریان، ذینفعان و شرکای تجاری، شناسایی و برقراری ارتباط با اتاقهای بازرگانی، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استانی و استفاده از فرصت ها، پتانسیل ها و قابلیت های آنان در زمینه سرمایه گذاری مشترک در بخش تأمین مواد اولیه دخانی و غیر دخانی داخلی، صادرات کالای دخانی و فروش توتون های صادراتی و دیگر موارد را از عمده ترین ترجیحات و انتظارات بخش بازرگانی و اقتصادی شرکت در سال جاری میباشد.
در ادامه نعمت خواه مشاور مدیرعامل و مدیر حوزه مدیرعامل و هیئت مدیره طبق برنامه ی زمانبندی شده و محدودیت زمانی از مدیران استانی جهت ارائه گزارش عملکرد و طرح نقطه نظرات و دیدگاه های خود دعوت نمود که طی آن، قاطبه مدعوین و شرکت کنندگان در هماندیشی، از ایجاد فضای مثبت و توام با آرامش در گستره جغرافیایی شرکت دخانیات به عنوان یک سرمایه نمادین، معنوی و تأثیرگذار و همچنین اتخاذ تدابیر و سیاست های افق گشایانه و امیدبخش در حوزه بازاریابی و فروش محصولات شرکت توسط تیم مدیریتی فعلی مطالبی را مطرح نمودند.
یکی دیگر از موضوعات مهمی که مورد توجه و تأکید مدیران استانی بود، تداوم و توسعه سیستم مکانیزه فروش مویرگی محصولات دخانی در برخی از استانهای کشور بود که طی آن از نقاط قوت و فرصت های پیرامون آن سخن گفته و بیان داشتند که این امر باعث مدیریت مطلوب و اثربخش بازار دخانی، سودآوری پایدار، کسب سهم بازار از دست رفته و ارتباط مستقیم و بدون واسطه با خرده فروشان و آشنایی با نیازهای واقعی و چالش های موجود گردیده است.
نگاه به بازارهای کالای دخانی خارجی به ویژه کشورهای منطقه، تولید، بازاریابی و فروش تنباکوی معسل و زرد طلائی به عنوان یک محصول استراتژیک و پرفایده، تأمین به موقع کالای دخانی و متناسب با نیاز واقعی استانها، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی شاغل در بخش بازاریابی و فروش، تأمین خودرو و سایر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری جهت پخش مویرگی و دیگر موارد، بخشی از عناوین و موضوعات مهمی بودند که مدیران استانی به آن پرداختند.
در ادامه ی این نشست، بارفروش مدیر بازاریابی، تحقیقات و صیانت از محصول، افسری مدیر دفتر مرکزی حراست، شیخ محمدی مدیر سرمایه گذاری و صادرات، ایمانی مدیر بازرسی و حسابرسی داخلی، خانم جامعی مشاور مدیر عامل و مدیر بازرگانی و تأمین و خلیلی به نمایندگی از مدیریت فروش به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در ارتباط با موضوعات بازاریابی و فروش شرکت دخانیات پرداختند.
در پایان این هماندیشی، دکتر افضلی ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای ارزنده و شایسته کلیه کارکنان شرکت دخانیات ایران به ویژه فعالان و مسئولین حوزه بازرایابی و فروش به عنوان نیروهای پیشگام شرکت، بیان داشتند، موفقیت ها و روند توسعه و تعالی شرکت دخانیات ایران، ماحصل خدمات و تلاش تک تک کارکنان شریف میباشد که طی آن در دو سال اخیر شرکت دخانیات ایران از مرز بحران و ورشکستگی به سمت و سوی رشد و توسعه حرکت نمود.
وی در ادامه افزود: بلوغ سازمانی، اراده و همت جمعی و باور به خود و توانستن (خودباوری)، اتخاذ تدابیر هوشمندانه و جسورانه، باعث تغییر جهت شاخص های تأمین، تولید، فروش و غیره از سیر نزولی به سمت صعودی بود که این مهم در شرایط سخت و دشوار ناشی از پیآمدهای اقتصادی ـ تجاری تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه و حاکم شدن ویروس منحوس کرونا بر کشور اتفاق افتاد که بابت این موضوع خداوند منان را شاکر و قدردان هستیم.
در پایان این نشست و بنا بر موضوعات، چالش ها و مسائل مطرح شده توسط مدعوین، مجموعه راهکارهای عملیاتی از طرف دکتر افضلی اتخاذ و ابلاغ گردید.