×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
ناکامی «هادی» و «گلیج» در روز برتری «اطری»

به گزارش ایرنا؛ رقابت‌های انتخابی تیم ملی‌ کشتی به‌منظور حضور در سابقات جهانی صربستان از صبح امروز در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزای آغاز شده است.
در مسابقات نوبت عصر و در کشتی آزاد، «رضا اطری» کشتی‌گیر باتجربه کشورمان در وزن ۵۷ کیلوگرم برابر «علیرضا سرلک» به برتری نزدیک ۲ بر صفر رسید تا با دومین برد، نفر اول این وزن شود. اطری در مبارزه صبح در ثانیه‌های پایانی، «فرزاد عموزادخلیلی» را برده بود.
در وزن ۹۲ کیلوگرم، «ارشک محبی» دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال آسیا در حالی که ۵ بر صفر از محمدحسین میرباغبان پیش بود، ۶ امتیاز از دست داد اما در ۱۰ ثانیه پایانی موفق شد حریف خود را در خاک بنشاند و در نهایت در این مبارزه زیبا به برتری ۷ بر ۶ برسد و صاحب دومین برد شود.
در دیگر مبارزه وزن ۹۲ کیلوگرم، «کامران قاسمپور» دارنده ۲ مدال طلای امیدهای جهان که با آسیب دیدگی «محمدجواد ابراهیمی» خواستار حضور در این وزن شد، در نخستین مبارزه خود مقابل «حسین شهبازی» با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید.
در مبارزه حساس وزن ۹۷ کیلوگرم، «محمدحسین محمدیان» دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۴ در یک کشتی نزدیک برابر «مجتبی گلیج» به برتری دو بر یک رسید. محمدیان در نخستین مبارزه خود نیز «دانیال شریعتی‌نیا» را شکست داده بود.
گلیج در مبارزه صبح هم مقابل «علی شعبانی» شکست خورد تا با دومین باخت، شانسی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی نداشته باشد.
در دیگر مبارزه این وزن، «علی شعبانی» چهره جوان کشتی ایران به دومین برد خود رسید و «دانیال شریعتی‌نیا» را شکست داد.
با این اوصاف محمدیان و شعبانی امشب برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در مبارزه‌ای حساس به مصاف هم می روند.
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، «امیرحسین زارع» چهره جوان و با آتیه کشتی ایران با مدال طلای امیدهای جهان در دیداری حساس برابر پرویز هادی باتجربه و دارنده مدال برنز ۲۰۱۸ جهان به میدان رفت و با درایت و استفاده از نیروی جوانی به برتری ۴ بر صفر رسید.
در دیگر مبارزه این وزن، «یدالله محبی» که در مبارزه صبح مقابل «امیرحسین زارع» شکست خورده بود، برابر امین طاهری به میدان نرفت و بازنده اعلام شد.
به این ترتیب، زارع و طاهری که هیچ کدام تجربه حضور در رقابت‌های بزرگسالان جهان را ندارند، برای رسیدن به دوبنده تیم ملی به مصاف هم می‌روند.
پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۰ در اواخر آذرماه به میزبانی بلگراد پایتخت صربستان برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.