×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۱ بهمن , ۱۴۰۳

​​​عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران گفت: تسلط ارکان روابط‌عمومی‌ها در نظام بانکی برای تبیین شرایط موجود، موفقیت‌ها و دستاوردهای بانک‌ها برای جامعه و مخاطبان، کمک بزرگی به تحقق اهداف بانک‌ها و اقتصاد کشور خواهد کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، مهدی اقبالی‌راد در نشست سراسری مدیران روابط‌عمومی شبکه بانک صادرات ایران در مشهد مقدس با بیان این مطلب در زمینه اهمیت نقش و جایگاه روابط‌عمومی، افزود: پاسخگویی به موقع به مخاطبان و شناخت کافی از موفقیت‌ها و دستاوردهای نظام بانکی، عامل مهمی در اقناع جامعه و کمک به پیشبرد اهداف بانک‌ها به شمار می‌آید.

وی با اشاره به برخی موفقیت‌های بانک صادرات ایران در ماه‌های اخیر، گفت: این بانک در شرایط فعلی از وضعیت مناسبی از نظر درآمد و شاخص‌های عملکردی برخوردار است و شناخت و آگاهی دقیق روابط‌عمومی‌ها از این وضعیت، سرعت دستیابی به موفقیت‌ها را بیشتر خواهد کرد.

اقبالی‌راد با تأکید بر اینکه موفقیت‌های بانک صادرات ایران حاصل زحمات و پشتیبانی ۶۰ هزار نفری کارکنان و‌ پیشکسوتان آن است، به اصلاح ساختارهای مالی بانک به عنوان مهمترین دستاوردهای این بانک اشاره کرد.

وی افزود: افزایش سرمایه در دو مقطع به صورت نقدی و از محل مازاد تجدید ارزیابی دارائی‌ها موجب شد تا شرایط ترازنامه و شرایط درآمدی بانک تقویت شده و بهبود یابد. بانک صادرات ایران در سال جاری توانسته وضعیت درآمدی خود را به صورت بسیار زیادی تغییر دهد و نسبت به رقبا در موقعیت مناسبی قرار گیرد.

عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران اظهار کرد: امروز از نظر حجم منابع در رتبه چهارم نظام بانکی قرار داریم اما از نظر درصد رشد منابع در جایگاه دوم نظام بانکی ایستاده‌ایم. همچنین برآوردها نشان می‌دهد که جایگاه بانک در سال پیش رو از شرایط بهتری برخوردار خواهد بود چراکه امروز بانک از نظر پرداخت تسهیلات در رتبه اول نظام بانکی ایستاده و نتایج بهتری را سال آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: بانک صادرات ایران با مدیریت نرخ سود و برخی دستورات فراسازمانی، توانست حاشیه سود و فاصله بین نرخ مؤثر تسهیلات و بهای تمام شده پول را از نیم درصد به ۱.۵ درصد افزایش دهد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود و نتایج خوبی در صورت‌های مالی بانک بر جای گذاشت.

اقبالی‌راد ایجاد درگاه‌های خدمات بانکی الکترونیک از جمله سپینو و ارتقای سایر درگاه‌های بانکداری غیرحضوری را اقدامی مهم برای کاهش شلوغی شعب بانک عنوان کرد و افزود: با سرعت گرفتن روند پرداخت تسهیلات خرد در این سامانه‌ها، گام مهمی در خلوت‌سازی شعب خواهیم داشت.

او با اشاره به سابقه بی‌نظیر درآمدهای ارزی بانک صادرات ایران در دهه ۸۰، گفت: با اعمال تحریم‌های ناعادلانه، افت محسوسی در درآمدهای ارزی شبکه بانکی از جمله در بانک صادرات ایران رخ داد اما امروز به مدد اقدامات انجام شده در شعب خارج از کشور، شاهد موفقیت‌هایی در این زمینه هستیم به طوری‌که وضعیت شعب خارج از کشور سامان یافته و در سال جاری بالاترین رکورد وصول مطالبات خارج از کشور در بانک صادرات ایران محقق شده است.

عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران همچنین موضوع برندینگ و ری‌برندینگ بانک را نیز از جمله اقدامات مهم در دست اجرا عنوان کرد و افزود: محصولات جدیدی که بانک صادرات ایران پس از سال‌ها به جامعه معرفی کرد، هم بر عملیات بانکی و هم در افزایش سهم از بازار تأثیر مثبت داشته و انتظار داریم که با معرفی بهتر این محصولات، بتوان اهداف بانک را بهتر از گذشته محقق کرد.

وی در پایان ایجاد همسویی بیشتر، همراستایی و هماهنگی مدیران و کارکنان بانک را از دیگر کارکردهای مهم روابط‌عمومی‌ها برشمرد و بر استفاده بهینه از این ظرفیت تأکید کرد.

هدایت نصرالهی، مشاور مدیرعامل و مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران نیز در این نشست با بیان اینکه تعامل و ارتباط با ذی‌نفعان درون سازمانی و برون سازمانی از مهمترین وظایف روابط‌عمومی است، گفت: روابط‌عمومی باید فاصله بین مشتریان و ذی‌نفعان با سازمان را کم‌ کند و هر چه قدر که این فاصله کمتر شود، تحقق و دسترسی به اهداف سریع‌تر خواهد بود.

وی افزود: روابط‌عمومی یک واحد میان‌بخشی است که باید از اطلاعات و عملکرد بانک آگاهی داشته باشد و چه قدر که میزان آگاهی بیشتر باشد، قطعا ارتباط و تعامل بهتری در مسیر تحقق اهداف رقم خواهد خورد.

نصرالهی شفافیت در اطلاع‌رسانی و اقناع مشتریان را همان «جهاد تبیین» دانست و بر تبیین هرچه بهتر موفقیت‌ها، اهداف و دستاوردهای بانک صادرات ایران برای مخاطبان تأکید کرد.

دوره‌های تخصصی در نشست ۲ روزه مدیران روابط‌عمومی‌های بانک صادرات ایران در مشهد مقدس توسط اساتید برجسته کشور تدریس و مورد استقبال همکاران قرار گرفت.

در این همایش، هوش مصنوعی در زمینه تولید محتوی و کارکردهای آن در روابط‌عمومی توسط دکتر حسین امامی، کمپین‌نویسی در روابط‌عمومی توسط دکتر مجید رضائیان و مدیریت استراتژیک روابط‌عمومی توسط دکتر احمد یحیایی ایله‌ای ارائه شد.​

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.