رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: همتاپروری و تربیت دانشجویان موفق بزرگترین رسالت گروههای آموزشی دانشگاه است.
به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست هیئترئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران عملکرد گروه آموزشی ارولوژی و همچنین وضعیت شاخصهای فرهنگی در کارمندان دانشگاه بررسی شد.
عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مسئولان دانشگاه، هدفشان پیشرفت آموزشی و پژوهشی گروههای آموزشی است و بر این اساس از گروهها حمایت میکنند.
وی با بیان اینکه مشکلات مزمنی که در بعضی گروهها و بخشها وجود دارد یک شبه حل نمیشود افزود: ایده همتا پروری و تربیت دانشجویان موفق، ایدهای قدیمی است، که سالها در دانشگاه مطرح بوده و من هم در دوران مسئولیت خود به آن تأکید دارم و معتقدم فرآیند موجود در بعضی گروهها باید بهتدریج اصلاح شود.
کریمی با بیان اینکه، در دانشگاه که بزرگترین مرجع علمی کشور است، باید ارتباط بین گروها و مراکز تحقیقاتی در کمترین سطح اصطکاک باشد افزود: راهحل به حداقل رساندن چالشها، برگزاری جلسات مشترک بین بخشها، دانشکدهها و گروههاست. افرادی که در سطوح مختلف دانشگاه مسئولیت میپذیرند باید قدرت صبر، تعامل و گذشت بیشتری داشته باشند. بهکارگیری این رویکرد، یا بیتوجهی به آن، در تقویت بخشها و یا به زمین خوردن آنها نقش بسزایی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه نمیشود یک نفر، مسئول یک گروه، یک بخش و یک مرکز تحقیقاتی باشد، افزود: زمانی که من دانشجوی بیمارستان سینا بودم، بخشهای «میزراه یک و دو» جز بهترین بخشها بودند، اما در طول زمان، کار بهجایی رسید، که هیئتعلمی چندانی در این بخشها باقی نماند، و خوشبختانه میبینیم که این فرآیند در حال اصلاح است.
وی با بیان اینکه چه افتخاری بالاتر برای دانشگاه که از گروههای خود حمایت کند افزود: حل بخشی از مشکلات گروهها در اختیار دانشگاه نیست، و نیاز به همت اعضای گروه دارد. نمیشود در گروه آموزشی، تصمیمی اجرایی شود که رئیس بیمارستان از آن باخبر نباشد و بهترین راه آن برقراری تعامل میان مدیران گروهها و روسای بخشها و بیمارستانهاست.
کریمی با اشاره به گزارش مطالعه شاخصهای فرهنگی در بین کارکنان دانشگاه گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی موجود، با پرداخت حقوق، کارانه و اضافهکار، چرخ زندگی کارکنان نمیگردد. با وجود اینکه من همیشه بیشترین حمایت را از کارکنان داشتم و آن را نه در سخن، بلکه در عمل، بخصوص در مرکز قلب پیاده کردهام، بازهم معتقدم کمبودهای بسیاری وجود دارد که باعث نارضایتی در مجموعه میشود و ما امکان تأمین آن را نداریم.
وی افزود: معاونان دانشگاه بهویژه معاونان آموزشی و توسعه به دلیل تعاملات بسیار خود با دانشجویان و کارکنان باید فرهنگیترین فرد در مجموعه باشند. یکی از شاخصهای ارزیابی عملکرد مدیران، این است که پس از برکنار شدن از مسئولیت خود، ببینند رفتار کارکنان با آنان چگونه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه افزون بر مطالعه شاخصهای فرهنگی در کارکنان، ما بازخورد شفاهی آنان را نیز دریافت میکنیم افزود: باید در تحلیل شاخصهای فرهنگی، نگاهِ همهجانبه داشته باشیم و هرکدام از ما در هر مسئولیتی که هستیم، هر کاری که در توان داریم برای جلب رضایتمندی کارکنان به کار ببندیم. حداقل کار این است که خوشاخلاق باشیم و پرداختها را بهموقع انجام دهیم.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=47418