«کریم همتی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: همواره وجود سامانهای برای شنیدن درد و دل، صحبتهای مردم و همچنین ارتباط مستقیم آنها با جمعیت هلال احمر احساس میشد که این احساس نیاز به وجود سامانه ارتباطی برای ثبت مسائل و مشکلات پرسنل و مردم، منجر به راهاندازی خط تلفن ۱۴۷ «ندای صلح» شد.
وی توضیح داد: «ندای صلح» با امکان ارتباط همزمان ۳۰ کاربر، پذیرای صحبتهای هموطنان و رسیدگی به مشکلات آنان است و مردم پس از ثبت صحبتهای خود با دریافت کد رهگیری منتظر پاسخ میمانند و همکاران پس از بررسی مشکلات در مدت زمان ۳ تا ۴ روز کاری، نسبت به اعلام پاسخ اقدام میکنند.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمدهای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و میکوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسانها و کوشش در راستای برقراری دوستی، تفاهم و صلح پایدار میان ملتها و حمایت از زندگی و سلامت انسانها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینههای مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.
همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت میکند.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقهای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بینالمللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=54629