مخاطبان و مشتریان بیمه گذار در حقیقت سرمایه اصلی صنعت بیمه به شمار می روند و ماموریت اصلی واحدهای بازرسی، صیانت از حقوق آنان است.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر هادی عبداللهی که در نشست مشترک مدیران بازرسی شرکت های بیمه در سال جاری سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: تعامل نهاد ناظر و شرکت های بیمه گر در حوزه های مختلف بازرسی و همچنین انتقال تجربیات از مهمترین اهداف این گردهمایی ها به حساب می آید.
مدیرکل بازرسی حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی نهاد ناظر صنعت بیمه با تشریح حجم چشمگیر پرتفوی صنعت بیمه و پوشش گسترده ریسک های خرد و کلان در این صنعت، اظهار داشت: اطمینان بخشی و اعتماد آفرینی به فعالان اقتصادی و بیمه گذاران از مهمترین مولفه های مورد نیاز صنعت بوده که تحقق آن در سایه بازرسی دقیق و نظارت عالمانه و عادلانه قابل دستیابی خواهد بود.
وی به تفاوت های ساختاری بین صنعت بیمه و دو صنعت بانکداری و بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: بازیگران صنعت بیمه از نهاد ناظر تا شبکه فروش صنعت بیمه از یکدیگر تاثیر می پذیرند و کیفیت عملیات بیمه گری در یک مجموعه بر کلیت صنعت بیمه اثر می گذارد.
عبداللهی با قدردانی از حضور حداکثری مسئولان ارشد بازرسی شرکت های بیمه در این نشست از اهمیت هم افزایی ارکان صنعت بیمه سخن گفت و خاطرنشان کرد: واحدهای بازرگانی برای ایفای صحیح ماموریت های قانونی و همچنین نظارت جامع بر عملکرد زیر مجموعه باید از استقلال کافی برخوردار باشند.
وی از سرمایه اعتماد عمومی به عنوان پشتوانه صنعت بیمه یاد کرد و افزود: تقویت بازرسی و احقاق حقوق بیمه گذاران از اساسی ترین ماموریت های نهاد بازرسی است که می تواند ثمرات بسیاری از جمله افزایش ضریب نفوذ بیمه را به دنبال داشته باشد.
گفتنی است در این نشست که مدیران ارشد بازرسی ارکان صنعت بیمه حضور داشتند پیرامون مسائلی نظیر: به اشتراک گذاشتن وب سرویس های بازرسی، انتقال تجارب در حوزه مبارزه با پولشویی، کوتاه کردن فاصله رسیدگی به شکایات و تکمیل سامانه های پاسخگویی، بحث و بررسی به عمل آمد و در خصوص راه اندازی سه کمیسیون تخصصی در زمینه های ، حسابرسی داخلی، ارزیابی عملکرد و مبارزه با پولشویی تصمیم گیری شد.