گروه : بانک و بیمه / خبر ویژه
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، سعید معادی معاون امور استانها و بازاریابی بانک توسعه تعاون در جلسه کمیته عالی وصول مطالبات که بهدعوت مدیریت امور حقوقی و بهصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با اعلام مطلب فوق اظهار داشت؛ عملیات بانک از دو بخش تجهیز منابع و تخصیص تسهیلات اعتباری تشکیل میشود و بهطریق اولی به هر میزان که بانک بتواند در بخش تجهیز منابع، قوی و موثر عمل کند بههمان میزان میتواند در پرداخت و تخصیص تسهیلات اعتباری کارآمد و موثر باشد.
معادی تجهیز منابع را علاوه بر بهرهگیری از سرمایه نقدی مشتمل بر منابع سپردهای و تودیعی مردم نزد بانک و وصول به موقع اقساط و مطالبات غیرجاری یاد کرد و دراینباره گفت: شعب حسب وظیفه ذاتی و حرفهای موظفند که منابع را به صورت کیفی و پایدار تجهیز و با مکانیزم مناسب و مبتنی بر رعایت ضوابط و مقررات و لحاظ کردن اهلیت و ملائت در اختیار متقاضیان قرار دهند.
وی در همین رابطه افزود: پرداخت مناسب تسهیلات اعتباری با در نظر گرفتن شرایط متقاضی در قالب اشخاص حقیقی و حقوقی با لحاظ کردن اعتبارسنجی و ظرفیتسنجی توامانی اشخاص و طرحهای اقتصادی، میتواند عامل موثر و اهرم منطقی در وصول به موقع اقساط به حساب آید.
معاونت امور استانها و بازاریابی بانک توسعه تعاون گردش صحیح منابع را یک عامل حیاتی برای ماندگاری و پایداری فعالیت بانک و مشتریان یاد کرد و در این خصوص اظهار داشت توقف منابع و رسوب باعث عدم ایجاد ظرفیت و فرصت جدید و مانع از رشد و توسعه کمی و کیفی میشود.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی بهواسطه مشکلات و مسائل ناشی از تحریم و بیماری همهگیر کرونا بسیاری از افراد در بازپرداخت تسهیلات خرد و مرابحه عمومی و همچنین کسب و کار اقتصادی در بخشهای مختلف اقتصادی دچار مشکل شدهاند که در این خصوص تمهیداتی از سوی دولت در مقاطع مختلف زمانی اندیشیده شده که این بانک هم سو با این تصمیمات، حمایتهای لازم را اعمال نموده و کماکان در دست اجراء دارد ولیکن انتظار میرود شعب ضمن درک این وضعیت، تلاش لازم را با رویکرد ایجاد فرصت جدید برای امکان پرداخت تسهیلات حمایتی و خرد به یک گروه از افراد جامعه از یکسو و تخصیص تسهیلات اعتباری به کسبوکارهای مختلف اقتصادی و طرحهای ایجادی، تکمیلی، توسعهای و تامین نیاز سرمایهدرگردش برای کمک به تولید و اشتغال از سوی دیگر در قالب جذب منابع سپردهای و وصول اقساط و مطالبات غیرجاری معطوف نمایند.
معادی رعایت بهداشت پرونده اعتباری، تضامین مناسب و منطقی مبتنی با اهلیت و ملائت مشتری، نظارت قبل، حین و بعد را از دیگر مولفههای کمک به وصول به موقع اقساط یاد کرد و دراینباره افزود: نقش بانک توسعه تعاون به عنوان بانک دولتی، توسعهای و تخصصی بخش تعاون به واسطه مشارکت و عاملیت در اجرای طرحهای ملی نسبت به گذشته به مراتب پررنگتر شده است که کارکرد حرفهای شعب در تجهیز و تخصیص این نقش را موثرتر و پررنگتر خواهد کرد.
شایان ذکر است در این جلسه، محمد مهدی احمدی معاونت امور بازرسی وحقوقی، پرویز اسدی مدیر امور حقوقی، حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایهگذاری و هادی بختیار رئیس اداره کل پشتیبانی مدیریت امور شعب ضمن بیان مطالبی به بررسی وضعیت مطالبات غیرجاری استان آذربایجان شرقی پرداختند.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=42248