×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
پرهیز از ورود به بازار ارز در شرایط تنش: اشتباهی واضح

یک کارشناس اقتصادی تأکید کرد که ورود به بازار ارز در زمان تنش‌های سیاسی و نظامی اشتباهی بزرگ است. او گفت که این نوع تنش‌ها معمولاً کوتاه‌مدت بوده و نباید با تقاضای اضافی باعث افزایش نوسانات ارزی شد.

به گزارش کیوسک خبر، هادی حق‌شناس، کارشناس اقتصادی، با بیان اینکه تنش‌های سیاسی و نظامی منطقه‌ای معمولاً موقت هستند و تأثیرات کوتاه‌مدتی بر بازار ارز دارند، اظهار داشت: “نباید در شرایط تنش وارد بازار ارز شد و با تحمیل تقاضای غیرضروری به افزایش نوسانات دامن زد.” او به روند افزایشی نرخ ارز در گذشته و بازگشت آن به حالت عادی پس از دوره‌های کوتاه اشاره کرد و گفت: “این تجربیات نشان می‌دهد که نباید وارد بازی ارز شد که طراحان آن دلالان هستند.”

حق‌شناس تأکید کرد که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و عدم نگرانی از کمبود منابع ارزی، ورود مردم به بازار ارز در این شرایط یک اشتباه محرز است. او افزود: “ایران به دنبال طولانی شدن جنگ و تنش‌های منطقه‌ای نیست و واکنش‌های نظامی تنها اثرات کوتاه‌مدتی بر بازار خواهند داشت.”

وی با اشاره به تجربه‌های اخیر در زمینه نوسانات ارزی تأکید کرد که مردم نباید عامل نوسانات بی‌دلیل در بازار شوند. حق‌شناس در پایان خاطرنشان کرد: “با پایان یافتن تنش‌ها، بازار ارز به حالت طبیعی بازمی‌گردد و تحمیل تقاضای کاذب تنها به افزایش تورم و مشکلات اقتصادی برای عموم جامعه منجر می‌شود.”

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.