به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید میرهاشم موسوی در نشست هم اندیشی – آموزشی مدیران صف و ستاد بانک رفاه کارگران، گفت: اقدامات توسعهای بانک رفاه کارگران در حوزههای مختلف به ویژه در حوزه مسئولیتهای اجتماعی و ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب پذیر به ویژه بازنشستگان محترم جای تقدیر و تشکر دارد.
دکتر موسوی افزود: بنگاه های اقتصادی نباید مسائل را صرفاً از جنبه مادی نگاه کنند و ضرورت دارد که جنبه اجتماعی مسائل را نیز مورد توجه داشته باشند و در حوزه مسئولیت های اجتماعی بتوانند به ایفای نقش مؤثر بپردازند، امری که به نحو احسن در بانک رفاه کارگران در سال های اخیر اجرایی شده است. همه ما نسبت به مسائلی که در اجتماع اتفاق می افتد وظایفی داریم و نباید بی تفاوت از کنار آنها بگذریم. از جمله اقدامات این بانک در این حوزه می توان به پرداخت بیش از ۵۰۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد. در اعطای این تسهیلات که به صورت غیر حضوری نیز پرداخت شده است، گام بسیار بلندی توسط این بانک در زمینه عدالت محوری برداشته شده است.
دکتر موسوی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی نیز توسط بانک رفاه در زمینه اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی انجام شده است که باید بیش از پیش توسعه پیدا کند. آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی « عدالت محوری» است و این گونه اقدامات به ما کمک می کند تا در راستای این آرمان گام برداریم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: اگرچه سرمایه بانک به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و کفایت سرمایه بانک را به نحو مؤثری ارتقاء بخشیده است اما درصدد هستیم که سرمایه به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد. پیشنهاد افزایش سرمایه مجدد بانک رفاه را به هیأت مدیره سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده ایم و با تصویب آن اقدامات اجرایی در این زمینه آغاز خواهد شد.
دکتر موسوی توسعه همکاری های بین بانک رفاه کارگران و شرکت شستا اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تفاهم نامه ای که در روزهای اخیر بین این شرکت و بانک رفاه امضا شد، شاهد توسعه همکاری های متقابل باشیم. حجم پولی که در هلدینگ و شرکت های زیر مجموعه شستا جریان دارد بسیار بالا است و باید تبادلات مالی این شرکت ها از طریق بانک رفاه انجام شود. ضرورت دارد تا تمام شرکت های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعاملات خود را با بانک رفاه بیش از پیش توسعه دهند و از ظرفیت های مناسب این بانک در تبادلات مالی خود بهره ببرند.
دکتر موسوی تصریح کرد: اگرچه اقدامات بسیار قابل توجهی در سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه در زمینه توسعه خدمات الکترونیک انجام شده است، اما همچنان باید اقدامات در این حوزه را بیش از پیش توسعه دهیم. در این راستا ما در سازمان تأمین اجتماعی شعار « تأمین اجتماعی هوشمند» را برگزیده ایم و به دنبال این هستیم تا در ارائه خدمات مربوطه، مداخلات انسانی را به حداقل برسانیم. توسعه خدمات فناورانه و دیجیتال در بانک رفاه کارگران نیز باید تا حدی توسعه پیدا کند که دیگر چیزی به نامه شعبه بانک وجود نداشته باشد.
وی در ادامه به مقوله اعتماد بخشی به مشتریان و امانت داری اشاره کرد و با بیان اینکه بخش مهمی از مشتریان بانک رفاه بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: این قشر عزیز و ارجمند ولینعمت بانک رفاه و صاحب اصلی آن هستند و اقدامات در زمینه اعتماد بخشی به آنان باید در رأس اقدامات بانک قرار داشته باشد. هرچه در ارائه خدمات به مشتریان به ویژه بازنشستگان بر مبنای شفافیت عمل کنیم می توانیم دستاوردهای مناسب تری را به دست آوریم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به ضرورت ارتقاء سلامت و ثبات در بنگاه های اقتصادی اشاره کرد و گفت: در بانک رفاه کارگران نیز هر چه سلامت و ثبات ارتقاء پیدا کند آثار مثبت اقتصادی و اجتماعی بیشتری به همراه خواهد داشت. علت بسیاری از شکست های مدیریتی زیاد بودن فاصله صف و ستاد است و تا حد امکان باید فاصله صف و ستاد را کاهش دهیم.
دکتر موسوی در ادامه با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، دستاوردهای سازمان در حوزه ارائه خدمات به مشتریان را برشمرد و افزود: در چهار دهه از عمر انقلاب اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده است که باید این موفقیتها و دستاوردها را به نحو مطلوبی به مردم اطلاع رسانی کنیم. علاوه بر افزایش تعداد افراد تحت پوشش بیمه های تأمین اجتماعی از ۲۰ درصد به ۷۰ درصد، تعداد بیمارستان های ملکی از ۱۸ بیمارستان به ۸۰ بیمارستان گسترش یافته است که در آن خدمات مناسبی به هموطنان ارائه می شود . توفیقات جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف از جمله در حوزه تأمین اجتماعی در حالی حاصل شده است که کشور در این سال ها درگیر جنگ تحمیلی، تحریم و دشمنیهای بسیاری از جانب کشورهای سلطهگر بوده است.
در ابتدای این نشست، دکتر للگانی با ارائه گزارشی از عملکرد بانک رفاه کارگران بیان داشتند: تعامل و همکاریهای مناسبی بین بانک و تأمین اجتماعی وجود دارد که این همکاریها، دستاوردهای خوب و درخشانی به وجود آورده است. باوجود شرایط سخت کرونا، بانک رفاه در بسیاری از بیمارستان های کشور حضور داشته و در راه خدمترسانی به مردم حتی یک روز هم کار خود را تعطیل نکرد و با تلاش و همت مضاعف همکاران، اهداف بانک نیز محقق شده است. در این همایش نیز، برنامه های سال آینده، چالشها و فرصتها مورد بحث و بررسی قرار میگیرد تا بتوانیم با توان بیشتر خدمت رسانی به مشتریان را ادامه دهیم.
دکتر للگانی با تقدیر از حمایت مسئولان سازمان تأمین اجتماعی از بانک رفاه کارگران گفت: به تازگی شاهد افزایش سرمایه بانک بودیم که اگر حمایت و پشتیبانی مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی و مدیران عالی این سازمان نبود این کار بزرگ و فرخنده انجام نمیشد. بانک رفاه در حوزه شفاف سازی رتبه اول شبکه بانکی را کسب کرده است و با طراحی سامانه شفافیت، تمامی فعالیتهای بانک کاملاً شفافسازی میشود و در اختیار مردم قرار میگیرد.
دکتر للگانی ادامه داد: در راستای تحقق دستورات ریاست جمهوری، بخشنامه پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان به مشتریان بدون نیاز به ضامن، به واحدهای اجرایی بانک ابلاغ شد.
مدیرعامل بانک رفاه در پایان تأکید کرد: مجموعه بانک همواره خدمت رسانی به سازمان بزرگ تأمین اجتماعی، شرکت های زیر مجموعه و بازنشستگان و مستمری بگیران و تمامی آحاد جامعه را افتخار میدانند و از این به بعد نیز با افزایش سرمایه، خدمات دهی به ذینفعان و مشتریان به شکل مطلوبتر ادامه خواهد داشت.