×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳

محمود امین نژاد با حضور میدانی در پروژه رگ سفید از مجموعه ۱۹ پروژه طرح ملی جمع‌آوری گازهای مشعل، در جریان آخرین تلاش‌ها برای آغاز عملیات پیش راه اندازی پروژه قرار گرفت.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، وی به منظور رفع گلوگاه‌ها و تامین نیازها جهت آغاز عملیات پیش راه اندازی پروژه رگ سفید در اوج گرما، دوشادوش کارشناسان و کارگران در سایت پروژه، دستورات لازم جهت تسهیل در عملیات پیش راه‌اندازی را صادر کرد.

مدیرعامل بیدیلند خلیج فارس در پایان این بازدید با اشاره به اینکه طرح ملی جمع آوری گازهای مشعل در منطقه شرق کارون به عنوان بزرگ‌ترین کارگاه سازندگی کشور در گستره چهار استان و مساحت عملیاتی بالغ بر ۱/۵ میلیون هکتار در حال اجرا است، تصریح کرد: در سایت رگ سفید به عنوان یکی از ۱۹ پروژه این طرح ملی تا پایان مهرماه با خاموشی ۱۲ مشعل روزانه ۱۲۰ میلیون فوت مکعب خوراک به مجوعه بیدبلند خلیج فارس افزوده خواهد شد تا بر سبد تولید و محصول این مجموعه بزرگ افزوده شود.

امین‌نژاد، افزود: حدود ۲۳۵ میلیون یورو برای احداث و به بهره برداری رساندن مجموعه رگ سفید تامین مالی شده که بودجه این پروژه و سایر پروژه‌های طرح ملی جمع آوری گازهای مشعل از منابع داخلی بیدبلند خلیج‌فارس و همچنین انتشار اوراق مرابحه ارزی برای نخستین بار در کشور تامین شده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه پیش بینی‌ها از راه اندازی این سایت در مهرماه سال جاری خواهد بود، یادآور شد: سایر پروژه‌های این طرح ملی که ۸۵ درصد تعهدات بین‌المللی وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران را در معاهدات بین‌المللی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای پوشش می‌دهد طبق جدول زمان‌بندی اتمام و به بهره‌برداری خواهد رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.