×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
کشف دومین نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس، امروز (چهارشنبه) در گزارش روزانه خود از کشف دومین نوع جهش یافته کرونا در کشورش خبر داد.
هنکاک در بخشی از اظهارات خود گفت: «به نظر می‌رسد این نوع جدید ویروس کرونا از آفریقای جنوبی به انگلیس وارد شده است.»
وزیر بهداشت انگلیس سپس خطاب به خبرنگاران گفت: «تاکنون دو نوع جدید و جهش یافته کرونا را در کشورمان کشف کردیم. نوع دوم که جدیدتر کشف شده به نظر بسیار خطرناک‌تر می‌آید، زیرا قدرت انتقال بسیار بالاتری دارد و به نظر می‌رسد جهش بیشتری نسبت به نوع قبلی داشته است.»
به گفته این مقام ارشد انگلیس موارد مبتلا به این نوع جدید ویروس کرونا شناسایی شده و افرادی که با مبتلایان به این ویروس در تماس بودند در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برند.
هنکاک همچنین به افرادی که به تازگی به آفریقای جنوبی رفته‌اند دستور قرنطینه داد.
همچنین به گفته وزیر بهداشت انگلیس «مناطق بیشتری از انگیس از جمله شرق و جنوب شرقی این کشور مقررات در خانه ماندن را دریافت خواهند کرد که به نوعی می‌توان گفت شباهت بسیاری به قرنطینه کامل خواهد داشت.»
دولت بوریس جانسون شنبه شب هفته جاری از قرنطینه دوباره لندن و جنوب شرقی انگلیس و بخشی از شرق این کشور خبر داد و بر اساس آن بیش از ۱۶ میلیون نفر از ساکنان این مناطق ملزم هستند در خانه‌های خود بمانند و از دید و بازدید‌ها در ایام کریسمس بپرهیزند.
کسب و کار‌های غیرضروری بسته هستند و هرگونه جابجایی به خارج از این مناطق، چه به منطقه دیگری در انگلیس و چه خارج از این کشور، ممنوع است. از روز چهارشنبه کافه‌ها، رستوران‌ها و موزه‌ها در این مناطق تعطیل هستند. این مناطق در بالاترین سطح هشدار قرار دارند.
هنکاک پیش از این نیز در توجیه قرنطینه دوباره لندن و بخشی از انگلیس به نوع جدید ویروس کرونا اشاره کرد و آن را «خارج از کنترل دانست».
او در آن زمان بر این عقیده بود که: «تا زمانی که واکسیناسیون انجام گیرد، تحت کنترل نگه داشتن آن بسیار دشوار خواهد بود».
انتهای پیام/

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.