به گزارش کیوسک خبر به نقل از رسانه مالیاتی ایران، هادی خانی، با اشاره به بسیج تمام ظرفیت های متخصص درون سازمانی و همراه سازی دستگاه های اجرایی مرتبط با توسعه دولت الکترونیک عنوان داشت: طرح های مهمی در ارتباط با بهینه سازی توسعه خدمات الکترونیک و به روز سازی تکنولوژی های زیرساختی سازمان، در کنار طراحی و پیاده سازی سامانه های اطلاعاتی هوشمند در دستور کار قرار دارد.
وی خاطرنشان ساخت: نظام مالیاتی کشور با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، کاهش مراجعات مردمی به سازمان را در اولویت برنامه های مدرن سازی سازمان قرار داده است .
یکی از دلایل مراجعات مردمی به سازمان مالیاتی و تحمیل هزینه های قابل تامل مترتب به این حضور ، صدور گواهی ماده ۱۸۷ق .م. م مرتبط با نقل و انتقال املاک بود که با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و از اردیبهشت ماه سال جاری ، صدور این گواهی به صورت برخط و الکترونیک به دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور واگذار گردید و هم اکنون مراحل پایدارسازی این زیرساخت خدمت رسانی به مردم در سطح کشور در مسیر مناسب خود طی می شود.
معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه با اجرای این اقدامات، بالغ بر ۸۰۰ هزار مراجعه حضوری مردم به سازمان امور مالیاتی حذف خواهد شد، گفت: همچنین آزادسازی قریب به ۱۰ درصد منابع انسانی سازمان در جهت انجام سایر ماموریت های سازمانی، از دیگر آثار مثبت ارایه این خدمات به صورت الکترونیکی است.
وی تاکید کرد: با توجه به دستور صریح ریاست محترم جمهوری، برخی خدمات مالیاتی که فراوانی مراجعات حضوری مردم به سازمان در آن بالاست، نظیر مالیات بر ارث ، مالیات بر اجاره ، ابلاغ اوراق مالیاتی و …. نیز در دست پیاده سازی است و به زودی شاهد بهره برداری گسترده از این خدمات و افزایش رضایت عمومی خواهیم بود.