به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن ـ هیبنا، ساسان شیردل،مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه با تحقق «Core Banking» در بانک مسکن، در سال آینده شاهد رفع نواقص فرایندهای ارایه خدمات به مشتریان در سطح شعب خواهیم بود، اظهار کرد: تعدادی از ماژولهای پیچیده در سال جاری تست و پیادهسازی شد و در سال ۹۹ قطعاً تحقق اهداف پروژه بانکداری متمرکز سرعت خواهد گرفت.
شیردل وعده داد ارائه خدمات به مشتریان در بخش قراردادهای مشارکت بانک ظرف سه ماه آینده در سطح تمام شعب بانک مسکن در کشور، کاملا مکانیزه و در بستر بانکداری متمرکز صورت گیرد.
وی یکی دیگر از اقدامات شاخصی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در سال جاری عملیاتی شد را طراحی و ارایه نسخه جدید نرمافزار همراه بانک مسکن دانست و تأکید کرد: ما در حوزه پیشبرد اهداف بانکداری دیجیتال عموماً خود را با شبکه بانکی مقایسه نمیکنیم و در صدد تحقق هدف ارائه هر خدمت به مشتری در هر مکان و در لحظه به صورتی که مورد مطالبه اوست، هستیم؛ موضوعی که در سطح جهان نیز به عنوان هدف غایی بانکداری دیجیتال دنبال میشود. در همین راستا نسخه جدید همراهبانک را با امکانات فوقالعاده و ویژه در اختیار کاربران قرار دادهایم و خدماتی همچون دستیار صوتی نیز به زودی به آن افزوده خواهد شد تا با تازهترین نسخههای همراهبانک رونمایی شده در جهان قابل رقابت باشد.
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن به ارایه نرمافزار «رمزنما» برای تولید رمز دوم پویا نیز به عنوان یکی از اقدامات مهم این حوزه در سال جاری اشاره کرد و افزود: کاربران این نرمافزار میتوانند به صورت آفلاین در هر نقطه رمز دوم پویا که ۲ دقیقه اعتبار دارد، دریافت کنند و از طریق هر درگاهی که مایل باشند، تراکنش الکترونیک و غیرحضوری خود را انجام دهند.
وی تأکید کرد: استفاده از رمز دوم پویا که برای تمام تراکنشهای ۱۰۰ هزار تومان به بالا در زمستان امسال اجباری شد، امنیت تراکنشهای غیرحضوری مشتریان بانکی را به میزان قابل توجهی ارتقا داده است.
شیردل با اشاره به اینکه نرمافزار «رمزنما» هم برای کاربران تلفنهای همراه اندروید و هم برای کاربران گوشیهای دارای سیستم عامل IOS از طریق فروشگاههای نرمافزار فارسیزبان این سیستمعامل قابل نصب و استفاده است.