×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با ارائه گزارش از عملکرد فولاد مبارکه طی شش ماه نخست سال جاری، تصریح کرد: این شرکت همواره با تأمین همه‌جانبه مواد اولیه موردنیاز صنایع مختلف از صنایع پایین‌دستی خود حمایت کرده است.

کیوسک خبر ـ به گفته رضا حیدری، فولاد مبارکه از ابتدا سال تا پایان شهریورماه ۶۸ مرتبه محصولات خود را در بورس کالا عرضه کرد تا مشتریان در یک فضای شفاف و برابر، جهت خرید محصولات موردنیاز خود اقدام کنند. این در حالی است که در همین راستا برای صنایع استراتژیک مانند نوردکاران، خودروسازان و صنعت لوازم‌خانگی عرضه‌های اختصاصی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از مجموع سفارش‌های ثبت‌شده برای بازار داخل ۸۲ درصد آن در بورس کالا انجام شده، خاطرنشان کرد: این مقدار در مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد بوده که نشان‌دهنده عزم راسخ فولاد مبارکه در جهت عرضه‌های منظم بورس کالا و تأمین نیاز مشتریان خود است.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اظهار داشت: طی این مدت بیشتر از ۴.۱ میلیون تن انواع محصولات در بازار داخل به مشتریان تحویل شد که هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد و هم نسبت به برنامه سال جاری ۲ درصد رشد داشت.

وی با تأکید بر اهمیت صادرات و حضور فعال در بازارهای بین‌المللی خاطرنشان کرد: صادرات محصولات شرکت با ۳۴۰ هزار تن نسبت به برنامه، رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد؛ به نحوی که درمجموع میزان تحویل محصول به بازارهای داخل و صادرات با بیش از ۴.۴۴ میلیون تن نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده ۳ درصد افزایش داشته است.

حیدری گفت: نکته قابل‌توجه این است که از ابتدای بهره‌برداری شرکت تا کنون میزان عرضه محصولات شرکت در بازارهای داخل و صادراتی به مرز ۱۵۰ میلیون تن تحویل نزدیک شده است.

بنا بر اظهارات معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در شش‌ماهه نخست سال جاری ارزش محصولات تحویل‌شده در بازارهای داخل و خارج حدود ۱۴۵ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با ۱۲۴ هزار میلیارد تومان مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهشی شدن روند قیمت‌ها در بازار با مدیریت صحیح و عرضه‌های منظم در شرایط رکود بازار

حیدری خاطرنشان کرد: با مدیریت صحیحی که در بازار داخل انجام گرفت، قیمت محصولات در شش‌ماهه ابتدایی سال جاری روند کاهشی داشت؛ به‌گونه‌ای که محصولات گرم در شهریورماه نسبت به فروردین سال جاری ۱۷ درصد کاهش یافت که یکی از دلایل آن، عرضه‌های منظم در کنار رکود بازار داخل است.

لزوم چاره‌اندیشی برای جلوگیری از واردات بی‌رویه

وی معتقد است در چنین شرایطی که تولیدکنندگان علی‌رغم محدودیت‌هایی ازجمله برق و گاز، پای کار تولید و اعتلای صنعت ایستاده‌اند تا نام‌گذاری سال «جهش تولید با مشارکت مردم» محقق شود، لازم است برای خروج ارز از کشور به‌واسطه واردات بی‌رویه محصولات فولادی تمهیدات مؤثر اندیشیده شود، زیرا واردات محصولات فولادی تخت طی پنج‌ماهه امسال ۵۳۸ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد کرده و مانع جهش تولید خواهد شد./ ایراسین

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.