×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳

موفقیت در کمپین‌های بازاریابی پیامکی، تنها با خرید یک پنل اس ام اس و ارسال پیامک انبوه میسر نمی‌شود. این روش بازاریابی هم مانند تمام روش‌های دیگر تبلیغات، بهتر است بر اساس اصول و نکات اساسی آن دنبال شود تا بهترین نتایج و بازدهی‌ را به همراه خود داشته باشد. در واقع نمی‌توان تنها با تکیه بر آمار بالای خوانده شدن پیامک‌ها، این سبک از تبلیغات را ۱۰۰% موفقیت‌آمیز در نظر گرفت! در این مقاله، به ۸ راز موفقیت در کمپین‌های تبلیغاتی پیامکی اشاره می‌کنیم تا بتوانید با برنامه‌ریزی بر اساس ترکیبی از این موارد، یک استراتژی موفق برای بازاریابی پیامکی برند خود طراحی کنید و شاهد افزایش مشتریان، افزایش فروش و توسعه کسب‌وکار خود باشید.

هدف خود از تبلیغات پیامکی را مشخص کنید

اولین راز موفقیت در بازاریابی پیامکی، این است که بدانید چرا به انجام تبلیغات احتیاج دارید و چرا می‌خواهید پیامک را به عنوان یک کانال تبلیغاتی انتخاب کنید. پیش از شروع، مشخص کنید که چه نیازی باعث شده تا تصمیم به انجام تبلیغات بگیرید.

به دنبال جذب مشتریان جدید هستید؟ کسب‌وکار نوپایی دارید که در پی معرفی آن به افراد متعددی هستید؟ می‌خواهید مشتریان قبلی را برگردانید یا وفاداری را در مشتریان کسب‌وکار خود ایجاد کنید؟ قصد معرفی یک محصول جدید را دارید؟ یا به دنبال اطلاع‌رسانی یک جشنواره ویژه هستید؟

با توجه به اندازه و نوع کسب‌وکار خود و بودجه‌ای که برای تبلیغات مد نظر دارید، اهداف خود را تعیین کنید و بدانید که قرار نیست ارسال پیامک‌های بی‌هدف و بدون برنامه کسب‌وکار شما را نجات دهد!

یک پنل پیامکی مناسب را برای ارسال انبوه انتخاب کنید

برای شروع تبلیغات پیامکی و ارسال اس ام اس انبوه، به یک پنل یا سامانه پیامکی احتیاج دارید. برندهای مختلفی سامانه‌های ارسال پیامک انبوه را ارائه می‌کنند، که هر یک امکانات، ویژگی‌ها و تعرفه‌های خاص خود را دارند. بنابراین، در همان ابتدای مسیر، پنل‌های پیامکی مختلف را بررسی کنید، امکانات و تعرفه‌های آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و ببینید که کدام یک مزایای بیشتری برای کسب‌وکارتان دارد. در نهایت، با توجه به بودجه و نیازهای برند خود مناسب‌ترین پنل اس ام اس را انتخاب کنید. سعی کنید هنگام مقایسه تعرفه‌ها، به هزینه‌های پنل در بلندمدت هم توجه داشته باشید.

مخاطبان هدف پیامک‌های خود را مشخص کنید

جامعه هدف تبلیغات پیامکی برند شما چه کسانی هستند؟ معمولاً کدام گروه از افراد جذب خدمات کسب‌وکار شما می‌شوند؟ با توجه به نیاز و نوع فعالیت کسب‌وکارتان و هدفی که از تبلیغات دارید، مشخص کنید که می‌خواهید پیامک‌های تبلیغاتی برند خود را برای کدام گروه از افراد ارسال کنید.

اگر آرشیوی از شماره تلفن‌های مشتریان برندتان دارید، این آرشیو را بر اساس ویژگی‌های مختلف افراد دسته‌بندی کنید تا ارسال هدفمندتری داشته باشید. اگر هم کسب‌وکار شما نوپاست و به چنین آرشیوی دسترسی ندارید، یا قصد ارسال اس ام اس انبوه به جامعه مخاطبین گسترده‌ای را دارید، می‌توانید از بانک‌های شماره تلفن پنل‌های پیامکی که بر اساس موقعیت جغرافیایی، شغل، جنسیت و… تفکیک شده‌اند استفاده کنید. به علاوه می‌توانید از قابلیت پیامک BTS و پیامک LBS که توسط برخی از پنل‌های پیامکی پشتیبانی می‌شود نیز استفاده کنید؛ در این حالت، قادر خواهید بود تا اس ام اس تبلیغاتی برند خود را برای افرادی که در یک بازه زمانی خاص در محدوده جغرافیایی موردنظرتان حضور دارند، ارسال کنید.

اس ام اس تبلیغاتی برند

یک متن جذاب و هیجان‌انگیز بنویسید

با مشخص کردن هدف تبلیغات پیامکی و مخاطبان پیام، می‌توانید لحن اس ام اس خود را مشخص کنید و تعیین کنید که متن پیام باید شامل چه مواردی باشد. پیش از هر چیز، توجه داشته باشید که بهتر است متن پیام را طوری بنویسید که مخاطب را به باز کردن پیام ترغیب کند، بدون توضیحات اضافه، برند شما و فعالیت آن را به مخاطب معرفی کند، او را به سمت مقصدی که مد نظر دارید هدایت کند و یک راه ارتباطی میان مخاطب و برند را ارائه دهد.

نکاتی که به شما کمک می‌کنند تا پیامک جذاب‌تری بنویسید، عبارت‌اند از:

  • متن را کوتاه و خلاصه بنویسید، از تکرار بپرهیزید و مستقیم به سراغ اصل مطلب بروید.
  • خلاقیت در نوشتن جمله اول پیام را جدی بگیرید. اولین جمله پیام، اولین راه ارتباطی شما و مخاطب است و باعث می‌شود که مخاطب تصمیم بگیرد این پیام را باز کند یا خیر. سعی کنید مخاطب را کنجکاو کنید.
  • در صورت امکان، می‌توانید با ارسال لینک در متن پیامک، مسیر خرید مشتری را ساده‌تر و کوتاه‌تر کنید و شانس موفقیت پیام خود را افزایش دهید.
  • کال تو اکشن یا فراخوان عمل را فراموش نکنید. به مخاطب بگویید دقیقاً چه کاری را انجام دهد.
  • اس ام اس را شخصی‌سازی کنید و با استفاده از نام و نام خانوادگی و با توجه به علایق افراد، فرصت ایجاد صمیمیت با مخاطب را از دست ندهید.

به مخاطبان خود، ارزش افزوده یا مزیت رقابتی ارائه کنید

اکثر افراد، روزانه چندین پیامک تبلیغاتی دریافت می‌کنند، اما ممکن است تنها یکی از این پیامک‌ها توجه‌شان را جلب کند. سعی کنید مزیتی رقابتی را ارائه کنید تا پیامک شما همان پیامکی باشد که بیشترین توجه را از آن خود می‌کند. جذاب‌ترین ارزش افزوده و مزیت رقابتی‌ای که می‌توانید به مخاطبان ارائه کنید، تخفیف است! از ارائه تخفیف‌های درصدی، مبلغ‌دار، پلکانی، تخفیف بر اساس سفارشات قبلی مشتریان، ارسال رایگان، تخفیف با در نظر گرفتن مبلغی به عنوان حداقل میزان خرید و… غافل نشوید، تا شاهد معجزه پیامک‌های تخفیف در موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی پیامکی برند خود باشید!

فراموش نکنید که برای بهبود نتایج، بهتر است با استفاده از عباراتی مانند «فقط تا پایان هفته»، «اعتبار تا تاریخ …» و… احساس فوریت را در مخاطبان ایجاد کنید.

از مخاطبان برای ارسال پیامک اجازه بگیرید

با توجه به این که بسیاری از افراد علاقه‌ای به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ندارند، بهتر است پیش از ارسال پیامک‌های متعدد، از مخاطبان خود اجازه بگیرید. می‌توانید با ایجاد خبرنامه پیامکی یا باشگاه مشتریان، از مخاطبان خود بخواهید که در صورت تمایل به دریافت پیامک‌های بیشتر از کسب‌وکار شما، در خبرنامه عضو شوند و پیام‌های بیشتری را برای اعضای خبرنامه ارسال کنید.

همچنین، با درج عبارت «لغو۱۱» در پایان پیامک‌های خود، این امکان را ایجاد کنید که افراد بتوانند دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کنند، تا از شکایت علیه شماره اختصاصی پنل خود جلوگیری کنید. به علاوه سعی کنید از ارسال پیام‌های متعدد و تکراری نیز بپرهیزید و به حریم خصوصی افراد احترام بگذارید.

زمان مناسبی را برای ارسال پیامک انتخاب کنید

زمان‌بندی پیامک تبلیغاتی، از تاثیرگذارترین عوامل در موفقیت کمپین شماست.

اگر بازار شما کشش تمرکز روی ماه خاصی را دارد، آن ماه را در تقویم پیامکی خود قرار دهید و برای زمان‌بندی ارسال پیامک برنامه‌ریزی کنید.

برای مثال، فروشندگان لوازم تحریر می‌توانند ماه شهریور و اوایل مهرماه را برای کمپین‌های فروش ویژه و اطلاع‌رسانی پیامکی آن‌ها در نظر بگیرند.

به علاوه، ساعت ارسال اس ام اس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. پیامک خود را در ساعات استراحت عمومی ارسال نکنید تا مزاحمتی برای افراد ایجاد نشود. همچنین، می‌توانید با توجه به نوع کسب‌وکار خود، زمان ارسال را تعیین کنید. برای مثال، رستوران‌ها می‌توانند زمان‌هایی که افراد اکثراً درگیر سفارش غذا هستند را برای ارسال تبلیغات انتخاب کنند.

کمپین‌های فروش ویژه و اطلاع‌رسانی پیامکی

تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی پیامکی را فراموش نکنید

بعد از اجرای یک کمپین تبلیغاتی پیامکی، تحلیل و بررسی نتایج را فراموش نکنید. بررسی کنید که چه کسانی پیامک‌ها را خوانده‌اند، کدام افراد روی لینک‌های ارسالی کلیک کرده‌اند و چند درصد از مخاطبان شما به مشتری تبدیل شده‌اند. این کار به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های بازاریابی پیامکی بعدی را دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنید، علایق مخاطبان خود را بشناسید و از صرف هزینه‌های اضافی بپرهیزید.

توجه به ۸ راز موفقیت در کمپین‌های تبلیغاتی پیامکی بالا، به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی تبلیغاتی دقیق و موفق را برای کسب‌وکار خود طراحی کنید، با صرف هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه از امکانات پنل‌های پیامکی استفاده کنید و بازدهی قابل‌توجهی را از تبلیغات برند خود به دست آورید. چرا که بازاریابی پیامکی با ایجاد امکان دسترسی به جامعه گسترده‌ای از مخاطبین، باعث می‌شود تا برند خود را به بهترین شکل به افراد متعددی معرفی کنید، مشتریان جدیدی را جذب کنید و در طولانی‌مدت، شاهد توسعه کسب‌وکار خود باشید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.