به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، سیدکاظم مرتضوی اسکوئی با اشاره به لزوم عملیاتی کردن رمز دوم پویا با توجه به برخی مشکلات به وجود آمده در سطح جامعه و فیشینگهای صورت گرفته در اپلیکیشنهای غیربانکی اظهار کرد: ضرورت تأمین امنیت حساب مشتریان در شبکه بانکی ایجاب کرد تا بانک مرکزی تصمیمِ پویاسازی رمز دوم کارتهای بانکی را قطعی و به بانکها ابلاغ کند. این روند در چرخه تکامل خود، در حال حاضر امکان فعالسازی از سه طریق اپلیکیشن ریما، سامانه هریم و بستر USSD در بانک صادرات ایران را دارد.
وی افزود: تسهیل روند دریافت رمز در بانک صادرات ایران به اینجا ختم نشد و پس از بررسیها و جلسات مختلف با معاونت فناوری بانک مرکزی اجازه اعمال معافیت در یک سطح مشخص برای رمز دوم به بانکها داده شد و بانک صادرات ایران جهت سهولت انجام تراکنشها برای مشتریان خود تصمیم به اعمال این معافیت در تراکنشهای با مجموع کمتر از ١٠٠ هزار تومان در روز گرفت. سعی در انتقال بحث «احراز هویت مشتری» به خودپردازها و بدون مراجعه حضوری به شعب نیز دیگر اقدام بانک صادرات ایران برای ایجاد سهولت در روند دریافت رمز دوم پویا برای مشتریان بوده است.
مرتضوی ادامه داد: در حال حاضر با وجود ٣ درگاه جهت دریافت رمز دوم پویا برای مشتریان، ایجاد معافیت در تراکنشهای زیر ١٠٠ هزار تومان، تلاشهای همکاران در بخش IT بانک و همکاری شرکت خدمات انفورماتیک و همکاران خوب ما در شعب در راستای آموزش و هدایت مشتریان، خوشبختانه بانک صادرات با کمترین شکایات از سوی مشتریان مواجه شده است. این در حالی است که اجرای این طرح برای بانکها هزینهبر بوده و تنها در راستای تأمین امنیت حساب مشتریان اجرا شده است.
معاون طرح و برنامه بانک صادرات ایران با تأکید بر لزوم ایجاد بستر امن در شبکههای پرداخت برخط و اشاره به سبقه بانک صادرات ایران در استفاده از رمز یکبارمصرف از سالها پیش با ارائه دستگاه توکن (سختافزاری) در تراکنشهای اینترنتی، گفت: در بحث مسائل امنیتی در شبکههای پرداخت، بانکها به لحاظ وجود پروتکلهای امنیتی با استانداردهای بالا، تأیید اپلیکیشنهای تولیدی توسط مراجع مختلف و امنیت مراکز داده، بستری امن برای مبادلات مالی آنلاین هستند.
بانک صادرات ایران در حال حاضر بیش از ٢٠ میلیون کارت فعال دارد که از این میزان روزانه قریب به ۶ میلیون کارت از رمز دوم پویا استفاده میکنند. این بانک با دارا بودن حدود ٢٢٠٠ شعبه و تعداد زیادی باجه و دستگاه خودپرداز در سطح کشور، کمک بزرگی به تأمین رضایت مشتریان کرد.