به گزارش کیوسک خبر، موتور ۸سیلندر مجهز به سوپرشارژر با حجم ۶٫۲ لیتر که در خودروهای «چلندر» و «چارجر» دوج به ترتیب ۷۲۰ و ۸۴۰ اسب بخار توان ایجاد می کند به تدریج جای خود را به قوای محرکه مخصوص خودروهای عضلانی برقی electric muscle خواهد داد که سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه می شوند.
دوج خود را برای تولید خودروهای عضلانی برقی یا در اصطلاح eMuscle آماده می کند. سال آینده هم اولین طراحی قبل از تولید را معرفی خواهد کرد. شاید برای هواداران سنگین تمام شده اما به هر حال تیم کونیسکیس Tim Kuniskis مدیر عامل برند دوج از استلانتیس به موتور آتوریتی Motor Authority تأیید داده است که پیش از رسیدن خودروهای برقی، تولید موتور ۸سیلندر مجهز به سوپرشارژر هِلکَت خاتمه خواهد یافت.
هلکت علاوه بر چارجر و چلنجر در مدل های دوراگو، جیپ گراند چروکی تِرَکهاوک، چالنجر اس آر تی دیمن هم به کار رفته است. رام ۱۵۰۰ تی آر ایکس هم از این موتور بهره می برد اما سخنگوی برند رام هم از اظهار نظر از خاتمه تولید هلکت خودداری می کند.
تابستان همین امسال بود که تیزرهای خودروی عضلانی برقی با طراحی های بازگشت به گذشته به نمایش درآمد اما اصلا معلوم نیست که مدل های دو در یا چهار در چلنجر و چارجر برقی واقعاً رنگ خیابان ها را ببینند. مدیر عامل دوج از مدل هیبریدی قابل شارژ با پریز برق خبر داده که به احتمال زیاد کراس اور هورنِت Hornet است. همین شایعات هم در مورد شورولت کامارو هست که قرار است ورژن برقی آن برای هواداران آن عرضه شود.
قیمت چلنجر اس آر تی هِلکَت، در حال حاضر ۶۲,۹۷۵ دلار است.
واقعیت این است که به این راحتی، شیهه وحشی سوپرشارژر هِلکَت، با صدای پچ پچ موتورهای الکتریکی به فراموشی سپرده نمی شود.
منبع: caranddriver.com
https://www.kioskekhabar.ir/?p=129354