گروه : بورس و بازارهای مالی
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه ایران ، حمید معینی به تشریح سابقه فعالیت این مرکز آموزشی پرداخت واظهار داشت : مرکز آموزش علمی کاربردی بیمه ایران در سال ۱۳۹۰ با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی فعالیت خود را آغاز کرد و با ایجاد مقاطع کارشناسی و دوره های آموزشی آزاد مصوب بیمه مرکزی به فعالیت ادامه داد. اما در سال ۱۳۹۶ پس از فارغ التحصیلی ۴۰۰۰ نفر دانشجو، این مرکز بر اساس مصوبه شورای عالی اداری ریاست جمهوری که دستگاههای دولتی را از اداره مراکز آموزش علمی کاربردی منع نموده وآنها را مجبور به واگذاری این فعالیت به بخش خصوصی می کرد، مواجه شد و به فعالیتش خاتمه داد.
معینی در ادامه افزود : پس از توقف کامل جذب دانشجو، فعالیتهای آموزشی این مرکز فقط به ” دوره آداب” به مدت ۱۶۰ساعت بر اساس مصوبه بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه برای نمایندگان شرکت های بیمه خلاصه شد. از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۸ تلاش هایی برای احیای مرکز صورت گرفته بود که از جمله آنها معرفی شرکت های تابعه و هلدینگ بیمه ایران ( شرکت توسعه کسب و کار سبا، شرکت مهر سیاحت سبا، شرکت بیمه ایران معین، شرکت سیمرغ و کانون بازنشستگان) بود که هر یک بنا به دلایلی از جمله عدم ارتباط موضوع فعالیت آنها با آموزش و همچنین ماهیت این شرکتها، موفقیتی در پی نداشت .
مدیر مرکز علمی کاربردی توسعه کسب و کار سبا با قدردانی از زحمات مدیران سابق این مرکز، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۸ پس از تغییرات مدیریتی و انتصاب بنده بعنوان رئیس مرکز، با حمایت و تاکیدات مدیرعامل وقت، مبنی بر احیای مرکز آموزش علمی کاربردی به عنوان “جایگاه برند ویژه” در آموزشهای تخصصی برآن شدیم که با همت بیشتری قدم برداریم و از هر راهکاری برای راه اندازی مجدد مرکز استفاده کنیم. دراین راستا جلسات مشترکی با حضور مدیر عامل بیمه ایران و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد و طی آن موافقت گردید شرکت کسب وکار سبا (سرمایه گذاری بیمه ایران) ، بعنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه بیمه ایران که نزدیکترین ارتباط را با موضوع بیمه و آموزش داشت، بعنوان متولی این مرکز آموزشی باشد. به همین جهت این شرکت با تغییراتی که در اساسنامه خود ایجاد کرد، مجاز به ورود به موضوعات با ماهیت آموزشی گردید.
پس از آن، شرکت کسب وکار سبا به عنوان دستگاه متقاضی، جلسات متوالی با دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار نمود و نهایتاً پس از ۱۰ماه در تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ، این مرکز با نام جدید”مرکز آموزش علمی کاربردی توسعه کسب و کار سبا” مجوز فعالیت مجدد برای جذب دانشجو را دریافت کرد.
معینی در ادامه سخنان خود در خصوص وضعیت فعلی این مرکز،گفت : در حال حاضر ۳۵۰ نفر دانشجو در ۳ ترم تحصیلی در این مرکز مشغول آموزش هستند. البته این مرکز علاوه بر فعالیتهای آموزشی، اقدامات تاثیر گذار ومهم علمی پژوهشی در قالب راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ نیز نموده است وبا این اقدام، برگ زرین دیگری بر افتخارات مرکز دانشگاهی افزوده تا جایی که به عنوان یکی از تنها مراکز نوآوری در صنعت بیمه شناخته می شود که قابلیت تبدیل شدن به مرکز شتابدهی و پارک فناوری در کل صنعت بیمه را نیز دارد و خود این موضوع یک دستاورد بیبدیل است.
وی همچنین اقدامات اساسی و مهم انجام شده و در دست انجام این مرکز، جهت بسط و گسترش فعالیت آموزشی و دانشگاهی در سطح ملی و بینالمللی را در بخش های زیر عنوان کرد :
۱- انعقاد تفاهمنامه با سازمان یونسکو و برگزاری دورههای آموزشی با موسسه لیون فرانسه ( این دوره ها در شرایط کرونایی، به صورت آنلاین برگزار می گردد) . این تفاهم نامه به صورت یک پل ارتباطی با سایر مراکز علمی نیز درآمده بطوری که، سایر دانشگاهها و مراکز علمی از جمله دانشگاه سوربون فرانسه تمایل به همکاری نموده است.
۲- انعقاد تفاهم نامه بیمه ایران و دانشگاه جامع علمی کاربردی برای اجرای پروژه الگوی شایسته سالاری و صلاحیت حرفهای در بیمههای زندگی که ۹۵ درصد از پروژه در قالب تیم تحقیقات علمی و پژوهشی انجام شده است. مرکز علمی کاربردی توسعه کسب و کار سبا (سرمایه گذاری بیمه ایران) به عنوان مجری تفاهم نامه مسئول پیادهسازی دورههای آموزشی و صدور گواهینامه صلاحیت حرفه ای می باشد.
۳-اجرای تفاهم همکاری شرکت سهامی بیمه ایران با ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه (بنا به فرموده مقام معظم رهبری هر کدام از سربازان وظیفه باید با آموزش یک مهارت خاص ترخیص شوند و مهارت بیمه هم به عنوان یکی از چند مهارتی هست که باید آموزش داده شود).
۴- دستورالعمل هیات مدیره بیمه ایران تمام همکاران نماینده را موظف نموده که هر سه سال یکبار، دربخش ” فناوری اطلاعات ” و ” انواع رشته های فنی وبیمه ای” و همچنین “بازاریابی”، ۴۵ ساعت دوره آموزشی طی کنند تا پروانه نمایندگی آنان بر اساس آییننامه مصوب تمدید گردد. براین اساس، تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین دفتر آموزش وپژوهش، امور نمایندگان و دانشگاه علمی کاربردی منعقد شده و این دوره های آموزشی، برای بهرهوری بالا و ارتقای دانش فنی شبکه فروش،از طریق این مرکز تدوین و اجرا می گردد.
۵-برگزاری چندین وبینار با محوریت “بیمه در شرایط پس از کرونا ” و”تعامل بورس ، بانک و بیمه” و “مدیریت ریسک” با حضور اساتید خبره و کارشناسان.
۶-پیاده سازی آزمون تعیین سطح مهارت های فنی و بازاریابی برای پرسنل و نمایندگان تعدادی از شرکت های بیمه .
۷-انعقاد چندین تفاهم نامه با شرکت های بیمه خصوصی برای اجرای دوره های آموزشی.
۸- راه اندازی اولین مرکز CRM(مدیریت ارتباط با مشتریان) در مرکز علمی کاربردی بیمه ایران .
معینی در پایان خاطر نشان کرد : این مرکز برای اولین بار در نمایشگاه جانبی بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه حضور داشت که با استقبال رئیس کل بیمه مرکزی، مدیرعامل بیمه ایران و همچنین همه مدیران عامل و دستاندرکاران صنعت بیمه مواجه شد.
در حال حاضر نیز یک رویداد شتابی با محوریت محصولات جدید بیمهای و ابزارهای دیجیتال صنعتی در دست اجرا دارد.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=133309