×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳
برندگان اصلی بازار خودرو در سال ۲۰۲۱

به گزارش کیوسک خبر، در مقایسه با خودروهای هیبریدی فروخته شده در بازار آمریکا در سال ۲۰۲۱ از خودروهای برقی بیشتر بود، حتی با این که اکثر خودروسازان دنیا خود را برای آینده آماده می کنند و همه برنامه های آنها روی خودروهای برقی متمرکز شده است.

به بیان دقیق تر، به گزارش رویترز به نقل از شرکت تحقیقاتی واردز اینتلیجنس Wards Intelligence در سال ۲۰۲۱ فروش خودروهای هیبریدی در بازار آمریکا به رقم ۸۰۱,۵۵۰ دستگاه رسید در حالی که تعداد فروش خودروهای برقی ۴۳۴,۸۷۹ دستگاه بود. فروش خودروهای هیبریدی در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل از آن ۷۶ درصد رشد داشت و سهم آن از کل بازار خودروهای سبک در ایالات متحده ۵ درصد بود. البته این نکته را هم باید تأکید کرد که فروش خودروهای برقی در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل ۸۳ درصد رشد کرده است. در سال ۲۰۲۱ فقط ۳ درصد از بازار خودروهای نوی فروخته شده متعلق به خودروهای برقی بود.

طبیعی است که در دوران گذار از بنزینی به برقی، خودروهای هیبریدی که تلفیقی از خودروهای بنزینی با برقی است، گزینه مناسبی برای خریداران خودرو باشد.

در بین سازندگان خودروهای هیبریدی، برنده این رقابت، شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا بود که سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد دلاری آن روی خودروهای هیبریدی شبیه به پریوس و خودروهای هیبریدی قابل شارژ با پریز برق که در اصطلاح به آن پلاگین می گویند و همچنین خودروهای پیل سوختی که هیدروژن را به عنوان سوخت مصرف می کنند نتیجه داده است.

نکته جالب این است که در سال ۲۰۲۱ شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا در خاک آمریکا بعد از ۹۰ سال عنوان پرفروش ترین خودروساز آمریکا را از چنگ جنرال موتورز بیرون کشید.

تویوتا در سال ۲۰۲۱ با افزایش ۷۳ درصدی موفق به فروش ۵۸۳,۶۹۷ دستگاه خودرو شد که بیشتر آنها مدل های هیبریدی بودند و ۲۵ هزار دستگاه خودروی برقی بیشتر از جنرال موتورز به فروش رساند.

برت اسمیث Brett Smith مدیر فناوری در مرکز تحقیقات خودرو Center for Automotive Research در مصاحبه با رویترز گفت: «هیبریدها فناوری بسیار پیچیده ای هستند که عملکرد مصرف سوخت را به شدت بهینه می کنند و معضلات بزرگ فعلی خودروهای برقی را هم ندارند.»

در ماه سپتامبر تویوتا اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ برای باتری های خودرو و فناوری هیبریدی ۱۳٫۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند. وال استریت ژورنال هم گزارش کرده ست که تویوتا سرمایه گذاری سنگینی روی قواین محرکه هیبریدی از جمله فناوری های به کار رفته در خودروی پریوس و پیشاهنگ فناوری های هیبریدی دهه ۱۹۹۰ خود در نظر گرفته است.

شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا هم در سال ۲۰۲۱ با رشد ۶۷ درصدی نسبت به سال قبل موفق به فروش ۱۰۷,۰۶۰ دستگاه خودروی هیبریدی در بازار آمریکا شده است.

با این که رشد خرید خودروهای برقی در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با خودروهای بنزینی چندان چشمگیر نبوده اما نمایشگاه الکترونیک مصرف کنندگان در لاس وگاس آمریکا [که از ۱۵ تا ۱۸ دیماه برگزار شد] نشان داد هیجان در خصوص خودروهای برقی در حال افزایش است. هر سه خودروساز جنرال موتورز، فورد و استلانتیس [کمپانی حاصل از ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن] سرمایه گذاری های بزرگی را در توسعه محصولات برقی آغاز کرده اند و به گفته ی مجله محلی دیترویت DBusiness تا پایان دهه [تا سال ۲۰۳۰] ۴۰ تا ۵۰ درصد از تولید سالانه آنها برقی، هیبریدی، هیدروژنی و پلاگین [هیبریدی قابل شارژ با پریز] خواهد بود.

منبع: thestreet

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.