×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳

کارشناسان و فعالان اقتصادی موضوع عرضه خودرو در بورس کالا را به فال نیک گرفته و تاکید دارند وجه برجسته عرضه خودرو در بورس کالا مسئله شفافیت، امکان رصد معاملات و ایجاد بستر رقابتی است که می‌تواند به سیاست‌گذار در ارایه سیاست‌های کارآمد کمک کند؛ دیدگاه ۱۶ کارشناس اقتصادی و بازار سرمایه را در گزارش زیر مرور می کنیم.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از کالاخبر ، عرضه خودرو در بورس کالا اهمیت خود را در ماه های اخیر بیشتر نشان داده است. ویژگی‌هایی همچون شفافیت، امکان رصدگیری، شرایط رقابتی و نمایشگری مزایا و معایب بازارها از جمله مهمترین مواردی است که کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار تاکید دارند بورس کالا در مقام بستر معاملات می‌تواند با سازوکار عرضه و تقاضا به بهبود شرایط معاملات خودرو و در نهایت به کارآمدی بازار خودرو کمک کنند. البته بورس کالا به دلیل اینکه تنها بسترساز معاملات شفاف و رقابتی است، از این منظر تنها می‌تواند وضعیت و موقعیت عرضه‌ها و تقاضاها را نشان دهد و سیاست‌گذار را آماده کند که بتواند با امکان نظارت از طریق سازوکارهای بورس کالا شرایط را برای تعادل‌بخشی بازارها از جمله بازار خودرو فراهم کند. 

البته کارشناسان و ناظران اقتصادی هم موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستند:

  • عرضه خودرو در بورس کالا، راهکار مقابله با رانت (علی سعدوندی، اقتصاددان)
  • دورنمای مطلوب بازار خودرو با سازوکار عرضه خودرو در بورس کالا (حمیدرضا رحمنی، رئیس اداره ناظران و امور تالارهای بورس کالای ایران)
  • عرضه مستمر خودرو در بورس کالا، نسخه ساماندهی بازار خودرو (فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه)
  • ۶ مزیت عرضه خودرو در بورس کالا (غلامحسن آرمات، کارشناس بازار سرمایه)
  • بورس کالا میتواند به مرجع رسمی عرضه خودرو تبدیل شود (حسن رضایی پور، کارشناس بازار سرمایه)
  • مزیت عرضه خودرو در بورس کالا (عباس کشوری، تحلیلگر بازار مالی)
  • الزام های عرضه خودرو در بورس کالا (مهدی بیات منش، تحلیلگر بازار سرمایه) 
  • چرا باید از عرضه خودرو در بورس کالا حمایت کنیم (مهدی ساسانی، تحلیلگر بازار سرمایه)
  • منافع بورسی شدن خودرو به تولید و سهامداران میرسد (محمد امیری، تحلیلگر بازار سرمایه)
  • عرضه خودرو در بورس کالا به نفع خودروسازهاست (محمد حذرخانی، تحلیلگر بازار سرمایه)
  • بازار خودرو با بورس کالا شفاف میشود (حسین عادل زاده، کارشناس بازار سرمایه)
  • کشف قیمت عادلانه با عرضه خودرو در بورس کالا (حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه)
  • چرا عرضه خودرو را باید به بورس کالا سپرد (سیاوش وکیلی، کارشناس بازار سرمایه)
  • دلیل استقبال احتمالی از سازوکار بورس کالا برای عرضه خودرو (فرزین ابوالعلائی، کارشناس بازار سرمایه)
  • شفافیت بازار خودرو با سازوکار عرضه خودرو در بورس کالا (الیاس کُردی، کارشناس بازار سرمایه)

در باب اهمیت و مزایای سازوکارهای بورس کالا در بازارهای کالایی مطالب بی شماری وجود دارد که از حوصله گزارش‌هایی از این دست خارج است اما نکته کلیدی آنجاست که سیاست‌گذار می‌تواند با بهره‌گیری از سازوکار بورس کالا هم بستر شفاف و رقابتی برای در بازارهای کالایی ایجاد کند و هم اینکه در کمک به سیاست‌گذار برای انجام سیاست‌های کارآمد سیگنال‌های صحیحی ارسالی کند.

نحوه و راهنمایی خرید خودرو از بورس کالا

  • چگونه در بورس کالا خودرو بخریم (احمد بیات، تحلیلگر بازار سرمایه)
  • مراحلی که برای خرید خودرو باید انجام بدهیم (محمد امیری، تحلیلگر بازار سرمایه)
  • چگونه عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شد (عباس یعقوبی، رئیس عملیات بورس کالای ایران)

با این وصف کارشناسان و فعالان بازار سرمایه جزء حامیان اصلی عرضه خودرو در بورس کالا هستند، چرا که از دید آنان با عرضه خودرو در بورس کالا، معاملات بازار خودرو زیر ذره بین قرار می‌گیرد و بازار شفاف می‌شود و سیاستگذار می‌تواند با رصد دقیق بازار خودرو از طریق سازوکار عرضه و تقاضا، بازار را به تعادل برساند.

خواندن این مطلب را هم از دست ندهید: حمایت ۱۶ نماینده مجلس از عرضه خودرو در بورس کالا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.