×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳

به منظور بهبود روند ارزیابی میزان رضایت مشتریان از عملکرد پرداخت خسارت در بیمه‌های درمان تکمیلی، با رویکردی کاربردی، طرح پژوهشی «ارزیابی میزان رضایت بیمه‌گذاران از عملکرد پرداخت خسارت در بیمه‌های درمان تکمیلی» در قالب دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت و به میزبانی پژوهشکده بیمه انجام شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این تحقیق که توسط دکتر اکرم کهن‌سال دانشیار گروه آمار دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و با نظارت دکتر میترا قنبرزاده مدیر گروه پژوهشی بیمه‌های اشخاص پژوهشکده بیمه انجام شده، با استفاده از مطالعه تطبیقی، الگو‌های مختلف بررسی و در نهایت الگوی مناسب جهت ارزیابی میزان رضایت مشتری از عملکرد پرداخت خسارت در بیمه‌های درمان تکمیلی پیشنهاد گردیده است.
در این طرح پژوهشی، فرض‌های متعدد با استفاده از الگوی سروکوال ۱ بررسی شده‌ و بر اساس نمونه‌های مشاهده شده حاصل از ۱۱۵ شرکت‌کننده، فرضیه اصلی تحقیق یعنی «رضایت مشتریان از کیفیت کلی خدمات بیمه‌های درمان تکمیلی» رد می‌شود. به عبارت دیگر مشتریان زیاندیده از کیفیت خدمات فرآیند ارزیابی و پرداخت خسارت بیمه‌های درمان تکمیلی رضایت نداشته‌اند.
بر پایه این گزارش، با توجه به شکاف موجود میان انتظارات و ادراکات مشتریان در بُعد قابلیت اعتماد که «سرعت عمل در پرداخت میزان خسارت»، «شفافیت در ارزیابی خسارت انجام شده»، «محرمانه بودن اطلاعات پرونده‌ها نزد بیمه» و «ثبت شفاف و واضح علت کسورات و یا عودت اسناد در سامانه بیمه‌گری و اطلاع‌رسانی طی یک فرایند مشخص به ذینفعان و تحویل صحیح مدارک عودتی به بیمه‌شدگان» را شامل می‌شود، شرکت‌های بیمه بایستی در سرعت و شفافیت در پرداخت‌ها تلاش کنند تا مشتریان احساس امنیت بیشتری کنند و از درک شرایط آنها راضی باشند. همچنین در محرمانه بودن اطلاعات پرونده‌ها برای مشتریان اطمینان ایجاد کنند.
برای مشاهده و دریافت متن کامل طرح پژوهشی «ارزیابی میزان رضایت بیمه‌گذاران از عملکرد پرداخت خسارت در بیمه‌های درمان تکمیلی» به وب‌سایت پژوهشکده بیمه و یا نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4944/Articles/view/16040/1612/ مراجعه فرمایید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.