به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابطعمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، حسن فلاح نژاد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد بیشتر از ظرفیت حمل ریلی در جابهجایی گندم استفاده شده است. وی افزود: در واقع در مقاصدی که توأمان از پتانسیل حمل جادهای و ریلی برخوردارند، در فصل خرید امسال ۵۱ درصد از ظرفیت ریلی و ۴۹ درصد از ظرفیت جادهای استفاده شد. فلاحنژاد با اشاره به نقاط قوت حمل ریلی در کشور ادامه داد: اولین ویژگی، کرایه حمل است که استفاده از حمل ریلی منجر به صرفهجویی۴۰ درصدی در هزینهها میشود علاوه بر آن، کاهش افت و ریزش گندمها را در تخلیه و بارگیری به دنبال خواهد داشت و مجموعا باید گفت حمل ریلی به نفع دولت است.
مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران در بخش دیگری از اظهاراتش با تأکید بر اینکه زیرساخت حمل ریلی در کشور نیاز به توسعه دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سالهای قبل، سیاست دولت روی بحث حمل ریلی نبوده و به همین خاطر زیرساختهای این حوزه، هماکنون ضعیف است.
فلاح نژاد افزود: در حال حاضر فقط ۱۰ الی۱۱ استان در کشور از پتانسیل حمل ریلی برخوردارند و به همین دلیل شاهد حمل جادهای بیشتری هستیم.
مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: برنامهریزی ما این است که ۳۵ درصد از کل حمل کالاهای اساسی (گندم) را به کمک راه آهن جمهوری اسلامی ایران به حمل ریلی اختصاص دهیم و امیدواریم بتوانیم در سال جاری به این هدف جامه عمل بپوشانیم.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=20231