هفدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان و پانزدهمین دوره معرفی چهرههای ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران عصر روز دوشنبه ۲۷ آذرماه با حضور مقامات و نمایندگان بخش خصوصی در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد.
در هفدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان، حسین زاهدی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان اعلام کرد که این تشکل با دو دهه فعالیت در عرصه کارآفرینی و تولید در کشور، نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی داشته است.
زاهدی اظهار داشت: تا به حال خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان با جذب بیش از ۱۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی و معرفی بیش از ۲ هزار جوان متخصص، نقش بسزایی در توسعه صنعت و معدن کشور ایفا کرده و ۱۶ دوره جشنواره تولیدکنندگان جوان را با موفقیت برگزار کرده است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان افزود: “در خردادماه امسال، با برگزاری مجمع عمومی، اعضای هیئت مدیره جدیدی به ریاست این تشکل معرفی شدند. این هیئت مدیره با حضور جوانان کارآفرین و مجرب کشور راهبری تازهای به فعالیتهای این خانه خواهد داد.
وی تاکید کرد: اگرچه همکاری دولت و بخش خصوصی برای توسعه کشور ضروری است، اما بر اساس اصل مسئولیت مشترک، هر کدام از این دو باید کارکرد خود را با رعایت قوانین و مقررات روزآمد و دانش بنیان اجرا کنند. این تشکل به عنوان نماینده بخش خصوصی در پی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و تقویت نقش تشکلهای بخش خصوصی در توسعه کشور عمل میکند.
اهداف و برنامههای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان:
بیانیه ماموریت:
دستیابی به امنیت اقتصادی پایدار در کشور ایران.
ارائه خدمات و پشتیبانی مستمر اعضاء خانه صنعت جوانان با بالاترین سطح استاندارد.
کمک به تقویت نقش و جایگاه صنعت، معدن و تجارت در اقتصاد کشور.
کمک به تشکلهای تخصصی صنعتی، معدنی، تجاری و مشارکت آنها در برنامههای توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور.
همکاری با سه قوه قضاییه، مجریه و دستگاههای اجرایی مرتبط در تهیه و تدوین سیاستها و خطمشیهای توسعه صنعتی، معدنی و تجاری کشور.
سند چشمانداز:
رسیدن به جایگاه نخست در میان تشکلهای بخش خصوصی در تأثیرگذاری در اقتصاد ایران.
افزایش دامنه نفوذ خانه صنعت جوانان ایران در تصمیمگیریهای کلان کشور در جهت حمایت از کارآفرینان بخش خصوصی.
توسعه مرزهای دانش و فراهم نمودن شرایط دستیابی به فناوری صنایع نوین با حضور مدیران جوان نخبه، متخصص و متعهد.
فراهمنمودن فضایی برای مشارکت بیش از ۱۰۰۰۰ واحد صنفی و معدنی و تبادل دانش و تجربیات آنها بر بستر شبکهای پویا.
تقویت رویدادها به منظور شناسایی و معرفی جوانان خلاق و متخصص به صنایع و معادن کشور.
اهداف:
سرمایهگذاری و تأمین سرمایه:
حمایت از سرمایهگذاری از طریق شبکهسازی میان بانکها و اعضاء خانه.
ایجاد برنامههای تشویقی برای حمایت از سرمایهگذاری در بخش ارزهای دیجیتال و بازاریابی شبکهای.
تشویق به سرمایهگذاری در طرحهای زیستی و بازیافتی از طریق ارائه راهکارها و طرحهای پیشنهادی.
ایجاد فضایی برای معرفی ظرفیتها و توانمندیها و نیازمندیهای صنایع به جوانان به منظور گسترش مشارکت در بخشهای کسب و کار.
بهبود وضعیت کسب و کارها:
ارائه متد علمی و هماندیشی با بخشهای مختلف صنعتی و معدنی.
توسعه همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی جهت توسعه تکنولوژی و تحقیقات کاربردی مورد نیاز اعضاء.
کمک به فراهمسازی امکانات سرمایهای، فناوری، دانش تخصصی و تجربیات داخلی و خارجی جهت ارتقاء کسب و کار اعضاء.
مطالعه و ارائه راهکار به اعضاء برای افزایش بهرهوری در حوزه تولید با ایجاد فناوریهای جدید و بومیسازی تکنولوژیها.
تحقیق و توسعه کسب و کارها:
حمایت از استارتاپها و شتابدهندههای کسب و کار.
همکاری با آزمایشگاههای تخصصی جهت ارائه خدمات به اعضاء برای توسعه محصولات و تقویت کیفیت تولید.
همکاری با مراکز علمی، مراکز رشد و نوآوری، دانشگاهها برای جلب ایدههای بهبود کیفیت تولید محصولات.
مسئولیت اجتماعی و محیط زیست:
مشارکت در محرومیتزدایی از طریق ارائه راهکار برای توسعه بخشهای صنعتی و معدنی در مناطق کمتر توسعهیافته.
حمایت از اشتغال و اقتصاد روستایی از طریق مشارکت صنایع در همیاری عشایر و افراد ساکن در روستاها.
حمایت از صنایع دستی، غذایی و تولیدات روستایی و ایجاد فضایی برای معرفی و فروش محصولات.
مشارکت در طرحهای تأمین غذا، پوشاک، لوازم تحریر و…
کمک به توسعه فضاهای آموزشی از طریق پویشهای مدرسهسازی و با همیاری اعضاء خانه.
توجه به اقتصاد سبز با الگوگیری از مصرف بهینه، بازآفرینی و ایجاد چرخه زیست محیطی.
خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان با اجرای برنامههای مؤثر و توسعهبخش در زمینههای مختلف، به عنوان یکی از پیشگامان در حمایت از کارآفرینان جوان و توسعه اقتصادی کشور به شناخته میشود.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=211306