×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳

ال‌جی بار دیگر با عبور از مرزها رکورد درآمدهای تلفیقی سه‌ماهه اول خود را شکست.

ال‌جی الکترونیکس (LG) گزارش اولیه نتایج دستاوردهای مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ را منتشر کرد. طبق نتایج گزارش شده درآمد تلفیقی این شرکت در این بازه زمانی برابر با ۰۹/۲۱ تریلیون KRW و سود عملیاتی برابر با ۳۳/۱ تریلیون KRW  بوده است.

در سه ماه گذشته ال‌جی به بالاترین درآمد سه‌ماهه اول طی تاریخ فعالیت خود دست‌یافت. پیاده‌سازی مدل‌های کسب‌وکار نوآورانه‌ای مانند خدمات عضویت در کنار گسترش عملیات B2B کارایی و نقش حیاتی خود را در غلبه بر چالش‌هایی مانند تأخیر در احیای تقاضای بازار به‌خوبی اثبات کردند. استراتژی محصول ال‌جی در واکنش به قطبی شدن تقاضای بازار مبنی بر گسترش و ارتقای طیف محصولات و تنوع قیمتی در سری‌های تولید انبوه بسیار مؤثر واقع شد. این استراتژی در کنار تعهد این شرکت به حفظ مزایای رقابتی قدرتمند در بازار محصولات پریمیوم با تأکید بر عوامل منحصربه‌فردی نظیر هوش مصنوعی نقشی اساسی در دستیابی به ارقام چشمگیر ذکر شده داشت.

سود عملیاتی سه‌ماهه اول برای پنجمین سال پیاپی از سال ۲۰۲۰ تا کنون از یک تریلیون وون کره جنوبی فراتر رفت. تجارت محتوا و خدمات ال‌جی که از صدها میلیون دستگاه توزیع شده این شرکت در سطح جهان به عنوان یک پلتفرم در کنار فروش D2C استفاده می‌کند، باعث رشد کیفی و افزایش نقش این تجارت در ایجاد سود عملیاتی این شرکت می‌شود. اقداماتی نظیر تخصیص منابع، تثبیت هزینه‌های لجستیک و مواد خام و تضمین انعطاف‌پذیری سیستم عملیاتی تولید جهانی نیز در حفظ ثبات بهره‌وری نقش داشتند.

در تجارت لوازم‌خانگی و سیستم‌های تهویه‌مطبوع، محصولات جدیدی مانند سیستم مراقبت از البسه  LG Styler، LG WashCombo All-in-One و LG WashTower با دریافت بازخورد مثبت از بازار رشد قابل‌توجهی را ایجاد کردند. استراتژی گسترش خطوط تولید انبوه منطقه‌ای برای پاسخ به ویژگی‌های منطقه‌ و تغییرات در تقاضای بازارهای بین‌المللی موفقیت‌آمیز بود. این شرکت تجارت B2B خود شامل HVAC، لوازم‌خانگی توکار و تولید قطعات را نیز گسترش می‌دهد.

ال‌جی در نظر دارد با معرفی خدمات عضویت که به مشتریان کمک می‌کند تا لوازم‌خانگی و خدمات مدیریت محصول متناسب با سبک زندگی خود را انتخاب کنند، به تغییر پارادایم لوازم‌خانگی سرعت بخشد. همچنین با گسترش نقش هوش مصنوعی در لوازم الکترونیکی مصرفی، این شرکت به‌منظور ارائه یک تجربه کاربری متفاوت از هوش مهرآمیز در دستگاه‌ها و خدمات خود استفاده می‌کند که از هوش مصنوعی متداول فراتر رفته و همدلی و ملاحظه بیشتری را به مشتریان پیشکش می‌کند.

در تجارت راهکارهای تجهیزات اتومبیل، حجم مطمئنی از سفارش‌های معوقه باعث رشد تدریجی فروش را می شود. انتظار می‌رود سفارش‌های معوقه در نیمه اول سال از ۱۰۰ تریلیون KRW تجاوز کرده و از بازه حدود ۹۵ تریلیون در پایان سال گذشته بیشتر شود. در قسمت سرگرمی اطلاعات خودرویی که یکی از مهم‌ترین عوامل فروش است امسال تأکید بر روی ارتقاء قابلیت‌های نرم‌افزاری و وسعت بخشیدن به طیف محصولات منحصر به فرد قرار دارد . e-Powertrain (موتور برقی خودرو) ال‌جی-مگنا که در سال گذشته به سوددهی رسید آماده است که با تضمین سفارشات اضافه از بازارهای اروپا و آسیا به رشد این شرکت شتاب بخشد. همزمان با این اتفاق ZKW که یکی از شرکت‌های تخصصی تابعه در زمینه تولید چراغ جلوی اتومبیل است در حال توسعه محصولات نسل بعد و بهینه‌سازی ساختار تجاری خود است.

تجارت سرگرمی‌های خانگی به رشد معنادار تجربه کاربری با راه‌اندازی سری جدید تلویزیون ۲۰۲۴ OLED با عملکرد هوش مصنوعی بهبودیافته و توسعه محتوا و خدمات webOS ادامه می‌دهد. این شرکت از آغاز امسال برای رهبری بازار پریمیوم به کارگیری استراتژی دوگانه که توسط دو سری تلویزیون‌های رده بالا OLED و تلویزیون‌های QNED هدایت می‌شود را به‌صورت فعالانه در پیش گرفته است. علاوه بر این، تجارت پلتفرم webOS نیز در سال جاری توسعه خواهد یافت و به تجارتی پرسود و قابل‌توجه تبدیل می‌شود.

بخش راهکارهای تجاری به نوآوری در تجربه کاربری از طریق محصولات استراتژیکی مانند لپ‌تاپ جدید LG gram که به پیشرفته‌ترین و جدیدترین عملکردهای هوش مصنوعی مخصوص دستگاه مجهز شده است و مانیتورهای گیمینگ ادامه می‌دهد. امسال این شرکت موقعیت خود را با یک سری رقابتی نمایشگرهای تجاری تثبیت خواهد کرد و به سرمایه‌گذاری در موتورهای رشد آینده مانند ربات‌ها و شارژرهای خودروهای برقی ادامه می‌دهد تا به‌ثمررسیدن زودهنگام تجارت‌های جدید آینده‌دار را سرعت بخشد.

نکته مهمی که باید موردتوجه قرار گیرد این است که ارقام ذکر شده نشان‌دهنده میزان درآمدهای تلفیقی بر اساس استانداردهای گزارش مالی بین‌المللی کره جنوبی به‌صورت محاسبات اولیه برای استفاده سرمایه‌گذاران تا پیش از اعلام نتایج مالی نهایی شامل سود خالص توسط شرکت ال‌جی الکترونیکس ارائه شده‌اند. جزئیات مربوط به هر یک از شرکت‌های زیر مجموعه ال‌جی در اواخر همین ماه به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد.

# # #

شرکت ال‌جی الکترونیکس

ال‌جی الکترونیکس یک مبتکر جهانی در زمینه تکنولوژی و لوازم الکترونیکی مصرفی است که تقریبا در تمام کشورهای جهان حضور داشته و بیش از ۷۵۰۰۰ نیروی کار بین‌المللی دارد. چهار شرکت زیرمجموعه ال‌جی (راهکارهای تهویه مطبوع و لوازم خانگی، سرگرمی‌های خانگی، راهکارهای تجهیزات اتومبیل و راهکارهای تجاری) درمجموع طی سال ۲۰۲۰ فروشی بالغ بر ۵۶ میلیارد دلار را ممکن ساخته‌اند. ال‌جی یکی از تولید‌کنندگان پیشگام محصولات خانگی و تجاری است که دامنه وسیعی از محصولات همچون تلویزیون‌ها، لوازم‌خانگی، راهکارهای تهویه مطبوع، مانیتورها، ربات‌های سرویس‌دهنده، تجهیزات اتومبیل، برند اعلای LG SIGNATURE و برند هوشمند LG ThinQ را عرضه می‌کند که نام‌های آشنایی در سراسر جهان هستند. برای دریافت آخرین اخبار به www.LGnewsroom.com مراجعه نمایید.

روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰

ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.