×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳

پتروشیمی امیرکبیر با همکاری شرکت دانش‌بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا، برای نخستین بار موفق به تولید بومی کاتالیست C2 هیدروژناسیون در واحد الفین شد. این دستاورد که تاییدیه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را نیز دریافت کرده، کاهش قابل توجهی در هزینه‌های تولید به همراه داشته است.

به گزارش کیوسک خبر، شرکت پتروشیمی امیرکبیر با همکاری شرکت دانش‌بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا، برای اولین بار در کشور کاتالیست هیدروژناسیون استیلن در راکتور Front End واحد الفین را بومی‌سازی کرد. این موفقیت نه تنها هزینه‌های تولید را به یک هشتم کاهش داده است، بلکه با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز همراه بوده است.

به گفته دکتر سعید صادقی، مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر، این کاتالیست جدید عمر مفیدی معادل ۵ سال دارد و با کاهش ۱۵ میلیون دلاری هزینه‌ها به تولیدکنندگان داخلی کمک شایانی خواهد کرد. همچنین همکاری‌های مستمری با شرکت‌های دانش‌بنیان برای دوره‌های بهره‌برداری آینده پیش‌بینی شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز تامین توسعه به منظور حمایت از تولید داخلی کاتالیست‌های مصرفی در پتروشیمی امیرکبیر خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با این اقدامات، بهره‌وری و اثربخشی در سال جاری بهبود یابد.

پتروشیمی امیرکبیر با ظرفیت اسمی ۷۰۰ هزار تن در بخش پلیمر و ۵۰۰ هزار تن در واحد الفین، یکی از تولیدکنندگان بزرگ کشور است و ۳۵ درصد از نیاز بازار داخلی را تامین می‌کند. این شرکت در حال حاضر با ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی خود مشغول به فعالیت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.