×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳

محسن تقیانی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی از مشارکت کارکنان این سازمان، همسران و فرزندان بالاتر از شش سال آن‌ها، بازنشستگان همکار و همچنین بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی سراسر کشور در این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد و افزود: در مسابقات سال جاری بیش از هشت هزار نفر در رشته‌های مختلف، از سازمان تأمین‌اجتماعی و تمامی شرکت‌ها و موسسات زیرمجموعه آن به رقابت می‌پردازند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی تقیانی در آئین افتتاح بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تامین اجتماعی، که با حضور عباس انجام، نماینده عالی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، مهدی قره‌شیخ‌لو، داور بین‌المللی قرآن و جمعی از مدیران و قاریان سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم (ص)، تقارن این مسابقات با ماه مبارک ربیع‌الاول و این روز خجسته را به فال نیک گرفت و با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات با تفاوت‌هایی نسبت به دوره‌های پیشین برگزار می‌شود، گفت: از دوره بیست‌وچهارم این مسابقات، تمهیداتی برای حضور خانواده‌های همکاران اندیشیده شد تا علاوه بر خود کارکنان، فرزندان بالاتر از شانزده سال و همچنین همسران آنها، شرایط حضور در مسابقات را داشته باشند.
وی افزود: با وجود اینکه در سال گذشته رده سنی کودکان و نوجوانان را از شانزده سال به شش سال کاهش دادیم، در این دوره از مسابقات شرایط حضور فرزندان بالاتر از شش سال همکاران نیز فراهم شد. همچنین از دوره بیست‌وچهارم تمامی شرکت‌های زیرمجموعه سازمان شرایط حضور در این مسابقات را پیدا کردند.

تقیانی با اشاره به اینکه در مسابقات سال گذشته بازنشستگان همکار نیز به این جمع اضافه شده و گروه سنی ویژه‌ای برای بازنشستگان در این مسابقات در نظر گرفته شد، اظهار داشت: در سال جاری هم تمامی بازنشستگان کشور که مستمری‌بگیر سازمان تأمین‌اجتماعی هستند به این مسابقات پیوستند. این اتفاق بسیار بزرگی است که حدود پنج میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور می‌توانند در مسابقات سراسری قرآن کریم مشارکت کنند. به همین علل کمیت و کیفیت مسابقات در دوره‌های اخیر افزایش خیلی خوبی یافت.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: این مسابقات و حفظ و قرائت قرآن باید مقدمه‌ای برای تدبر در قرآن و عمل به آن باشد. ما از قرائت باید به فهم آیات و به عمق مفاهیم آیات برسیم. تدبر در قرآن هم خود مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است و در نهایت باید به عمل به قرآن برسیم؛ چه قرآن کتاب زندگی و راهنمای عملی ماست. اگر در کشور به نسخه‌های قرآن در حوزه‌های مختلف عمل کرده بودیم قطعا امروز مشکلات کمتری داشتیم. از این جهت شایسته است که به قرآن بازگردیم.
تقیانی افزود: قاریان و حافظان محترم قرآن باید سعی کنند روزانه با قرآن در ارتباط باشند و قرائت و تلاوت فقط برای مسابقات یا فقط در ماه مبارک رمضان نباشد. اگر می‌خواهیم قرآن در دل‌های ما اثر کند باید روزانه یک تا دو صفحه قرآن بخوانیم، چرا که ارتباط دائمی با قرآن، انس با قرآن ایجاد می‌کند و انس مقدمه تاثیرگذاری قرآن بر افکار و رفتار و اعمال ماست.
بر اساس این گزارش، بیست‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی، با مشارکت بیش از هشت هزار داوطلب در سه مرحله و در پنج رشته حفظ، قرائت، اذان، نهج‌البلاغه و زندگی با آیه‌ها برگزار می‌شود. همچنین در این دوره از مسابقات، در چهار گروه سنی شامل گروه آلاء (نعمت) مشتمل بر متقاضیان ۶ تا ۱۱ سال، گروه ولاء (محبت) مشتمل بر متقاضیان ۱۲ تا ۱۶ سال، گروه اعلی (بلندمرتبه) مشتمل بر متقاضیان ۱۶ سال به بالا و گروه وجهاء مشتمل بر بازنشستگان همکار و بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در این مسابقات، رقابت در رشته‌های اذان، نهج‌البلاغه، حفظ یک جزء، حفظ سوره‌های واقعه و لقمان و حفظ ۱۴ سوره آخر قرآن صرفاً در مرحله مقدماتی و رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی و آیه‌های زندگی در هر سه مرحله برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.