×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳

نخستین همایش جایزه ملی بهره وری انرژی برق در تاریخ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی ، در اولین دوره جایزه ملی بهره وری انرژی برق در مرکز همایشهای سازمان مدیریت صنعتی از برترین ها در چهار بخش “فرآیندهای صنعتی و صنایع انرژی بر” ، “تجهیزات برقی و لوازم خانگی برقی” ، “شرکت‌های دانش بنیان و فناور” و “پروژه‌های برتر صرفه جویی” با اعطای جوایز در سطح های گواهینامه، تقدیرنامه و تندیس تقدیر به عمل آمد.
نمایندگان برخی شرکت های توزیع برق در سطح کشور، شرکت های دانش بنیان، برخی شرکت های فعال در صنایع فولادی، تولیدکننده های تجهیزات و لوازم برق، صنایع پتروشیمی و سیمانی از جمله فعالان صنعتی بودند که در این دوره، جایزه رتبه های برتر شدند. عضو کمیسیون انرژی مجلس در این همایش تاکید کرد‌ امروز ۶۰ درصد اتلاف در نیروگاه‌های کشور اتفاق می‌افتد.
مالک شریعتی گفت: امروز بهره وری انرژی باید از سمت تولیدکنندگان و حاکمیت صورت گیرد، مجلس یازدهم در ریل گذاری بهره وری انرژی ورود کرده است.این نماینده مجلس اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف، مولفه مهمی در مدیریت انرژی است و به منظور حل معضل ناترازی نیرو چاره‌ای جز استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر نداریم. البته مجلس در این مورد قدم‌هایی برداشته و ظرفیت‌های قانونی خوبی هم در این خصوص ایجاد کرده است.
او افزود: اگر مصرف انرژی در کشور به درستی مدیریت نشود در ۴-۵ سال آینده کشور در تولید و مصرف انرژی با بحران جدی روبرو خواهد شد، فرآورده‌های ارزان در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفته و همین مسئله باعث شده نیروگاه‌ها از فناوری‌های نوین برای بهینه‌سازی انرژی استفاده نکنند و بیشترین اتلاف انرژی در نیروگاه‌های برق رخ داده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: از ابتدای برنامه پنجم تا انتهای برنامه ششم توسعه باید شاخص شدت مصرف انرژی ۵۰ درصد کاهش می‌یافت، اما در عمل این اتفاق نیفتاد.
در ادامه این همایش مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه فضای کسب و کار و انرژی ساتبا تأکید کرد که رشد تولید باید به سمت نیروگاه‌های خورشیدی و بادی هدایت شود که از نظر اقتصادی و محیط زیستی مزایای بیشتری دارند.
سالارآتش پر در مورد اهمیت بهینه‌سازی انرژی اظهار داشت: بحث بهینه‌سازی انرژی و اولویت آن در حوزه‌های برق و گاز دیگر یک موضوع تکراری نیست. با توجه به برنامه‌های جهانی و مطالعات انجام‌شده، بهینه‌سازی مصرف انرژی باید از حالت شعار خارج و به یک اولویت علمی و اقتصادی تبدیل شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.