×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه اندیشان مس گفت: برآوردها نشان می‌دهد که شرکت ملی مس ایران در پنج ماهه اخیر به طور میانگین بیشترین ارزش بازار بورس اوراق بهادار را از آن خود کرده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مس‌پرس، مصطفی زه‌تابیان با بیان این مطلب اظهار کرد: شرکت ملی مس ایران در پنج ماهه اخیر به طور میانگین ارزش بازاری معادل ۵۴۹ همت داشته و در این مدت رتبه نخست را کسب کرده است. این رقم از رتبه دیگر شرکت‌های بزرگ بازار سهام شامل شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس و فولاد مبارکه پیشی گرفته است. همچنین بررسی میانگین ارزش بازار فملی طی سه ماهه و چهار ماهه اخیر نیز حاکی از پیشتازی این شرکت در بازار سهام دارد و فقط در یک ماه اخیر، رتبه این شرکت در بازار سهام با اختلاف اندکی با هلدینگ خلیج فارس جابه‌جا شده است.

وی گفت: میانگین ارزش بازار فملی، فولاد مبارکه و هلدینگ خلیج فارس در پنج ماهه منتهی به ۱۷ شهریور امسال به ترتیب ۵۴۹، ۵۲۱ و ۵۴۴ همت بوده، در حالی که این رقم در چهار ماهه منتهی به این زمان به ترتیب ۵۴۱، ۵۱۰ و ۵۳۰ همت برآورد شده است.وی افزود: میانگین ارزش بازار فملی، فولاد مبارکه و هلدینگ خلیج فارس در سه ماهه منتهی به ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ به ترتیب ۵۳۹، ۵۰۳ و ۵۲۶ بوده و در دو ماهه منتهی به این زمان فملی و هلدینگ خلیج فارس دارای میانگین ارزش بازار تقریبا مساوی و به ارزش ۵۳۲ همت بودند و فقط در یک ماهه منتهی به این زمان این رتبه جابه جا شده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه اندیشان مس تصریح کرد: در حال حاضر شرکت ملی صنایع مس ایران یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در بازار سرمایه ایران با تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن کاتد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مهم‌ترین طرح‌های توسعه شرکت اشاره کرد و گفت: ساخت کارخانه تغلیظ دره زار با تولید سالانه ۱۴۳ هزار تن کنسانتره مس با عیار ۲۶ درصد در مجتمع مس سرچشمه که تا پایان سال گذشته بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته و فازهای ۳ و ۴ کارخانه تغلیظ سرچشمه با تولید سالانه ۶۷۶ هزار تن کنسانتره مس(هر فاز ۳۳۸ هزار تن در سال) با عیار متوسط ۲۲ درصد و ۱۲ هزار و ۱۰۰ تن کنسانتره مولیبدن( هر فاز ۶۰۵۰ تن در سال) با عیار ۵۴ درصد از جمله این طرح هاست.

زه‌تابیان، پروژه‌های دیگر از جمله پروژه ریخته‌گری با تولید سالانه ۱۳۰ هزار تن مفتول مسی ۸ میلیمتری، احداث کارخانه تغلیظ مس چاه فیروزه با تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن کنسانتره مس، احداث کارخانه فلوتاسیون سرباره خاتون‌آباد با تولید سالانه ۳۶ هزار تن کنسانتره مس، احداث کارخانه تغلیظ فاز ۲ و پایلوت پلنت مجتمع مس میدوک با تولید سالانه ۱۵۵ هزارتن کنسانتره مس و ساخت کارخانه تغلیظ فاز ۳ مجتمع مس میدوک با تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس با عیار ۲۲ درصد را یادآور شد و اظهار کرد: احداث کارخانه آهک خاتون آباد با تولید سالانه ۱۴۷ هزار تن آهک پخته و تولید سالانه ۲۸ هزار تن آهک هیدراته، احداث کارخانجات کاتد سونگون با تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن مس کاتدی، احداث کارخانه تغلیظ فاز ۳ سونگون با تولید سالانه کنسانتره مس به میزان ۴۵۰ هزار تن با عیار ۲۴٫۸ درصد و کنسانتره مولیبدن به میزان ۳۵۰۰ تن در سال و همچنین احداث کارخانه تولید اسید فسفریک بندرعباس با تولید سالانه۳۶۰ هزار تن اسید فسفریک از دیگر طرح ها و پروژه‌ها به شمار می‌رود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.