×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در تداوم تحقق شعار بنیادین خود ( نماد توسعه پایدار) علاوه بر حرکت به سمت تکمیل زنجیره تولید گامهای ارزشمندی در ایجاد زیر ساختهای توسعه از جمله تامین انرژی پایدار و تجدید پذیر برداشته است و اکنون در همین راستا دومین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی خود را در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در مجاورت مجتمع صنعتی چادرملو و نیروگاه خورشیدی شهید فخری زاده، در اردکان یزد احداث و آماده بهره برداری کرده است .
پروژه نیروگاه خورشیدی اردکان از جمله طرح های سرمایه گذاری چادرملو است که توسط شرکت بین المللی معدنی و صنعتی سی پی جی پارس به عنوان یکی از بازوهای اصلی اجرایی و فنی مهندسی چادرملو احداث گردیده است.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی چادرملو، در ساخت این نیروگاه از ۱۴۹۳۰ عدد پنل باظرفیت ۶۷۰وات، هشتاد عدد اینورتر با ظرفیت ۱۲۵KW، چهل عدد کامباینر باکس ، چهار عدد پست و یک عدد سوئیچگیر ۲۰ کیلوولت استفاده گردیده است .
همچنین برای ساخت این پروژه که عملیات اجرایی آن از آبان ماه سال گذشته آغاز گردید و پس از ۱۰ ماه با تلاش متخصصین این حوزه و نظارت و هدایت شرکت بین المللی معدنی و صنعتی سی پی جی پارس به شبکه متصل گردیده است، بالغ بر ۲۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است .
بر اساس همین گزارش شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم اکنون دارای یک واحد نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی، یک واحد نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی فعال و یک واحد نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی در حال ساخت است که فاز یک واحدگازی آن به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات در خرداد ماه امسال و تا پیش از آغاز پیک مصرف تابستان بهره برداری و به شبکه سراسری برق متصل گردید و فاز دوم آن نیز با همین ظرفیت به زودی بهره برداری می گردد .
گفتنی است، این شرکت در حال حاضر احداث ۱۱۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی دیگر را در قالب یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی در بهاباد با ۸۱% پیشرفت و یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی در خضرآباد یزد را با پیشرفت ۱۶% در دستور کار خوددارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.