×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۳ مهر , ۱۴۰۳
دلایل شلوغی پمپ‌بنزین‌ها

در حال حاضر در هر کارت سوخت شخصی، ۶۰ لیتر بنزین با نرخ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰۰ لیتر با نرخ ۳ هزار تومان به‌صورت سهمیه در ابتدای هر ماه شارژ می‌شود.
کمبود تعداد کارت آزاد در جایگاه‌های عرضه سوخت باعث ایجاد صف‌های طولانی شده و افرادی که به هر دلیلی کارت سوخت همراه ندارند همه مراجعین به پمپ‌بنزین را برای سوخت‌گیری معطل می‌کنند.

به گزارش کیوسک خبر، ازدحام برخی از افراد در جایگاه‌های سوخت برای دریافت بنزین با کار‌ت‌های آزاد جایگاه‌ها، مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.

در برخی از زمان‌ها به‌ویژه زمان‌های اوج سفر یا تعطیلی‌ها به‌دلیل کمبود کارت‌های سوخت جایگاه‌ها، مردم مجبورند زمان بیشتری را برای دریافت سوخت در صف بمانند.

در این میان عده‌ای یا کارت سوخت خود را گم کرده‌اند یا در انتظار دریافت کارت سوخت جدید یا المثنی هستند و برخی نیز کارت سوخت خود را فراموش کرده و آن را همراه ندارند و یا سهمیه سوخت آنها به پایان رسیده است.

در هر صورت ممکن است در یک زمان چندین نفر برای استفاده از کارت سوخت یک جایگاه در انتظار باشند که وجود یک یا ۲ کارت سوخت آزاد در جایگا‌ه‌ها باعث شلوغی پمپ‌بنزین‌ها می‌شود.

در حال حاضر در هر کارت سوخت شخصی، ۶۰ لیتر بنزین با نرخ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰۰ لیتر با نرخ ۳ هزار تومان به‌صورت سهمیه در ابتدای هر ماه شارژ می‌شود.

به‌گفته مسئولان وزارت نفت، ۹۴ درصد از مردم کمتر از ۱۶۰ لیتر در ماه مصرف بنزین دارند و این میزان سهمیه، نیاز آنها را برای تردد‌های ماهانه پاسخ می‌دهد.

با این حال برخی افراد بیش از سهمیه درنظرگرفته شده مصرف دارند و برای دریافت بنزین آزاد مجبورند تا از کارت‌های سوخت موجود در جایگاه‌ها بهره ببرند که با محدودبودن تعداد کارت‌ها در جایگاه‌ها باید زمان بیشتری منتظر باشند تا کارت سوخت به دستشان برسد.

همچنین هر کارت آزاد در جایگاه‌های عرضه سوخت، امکان سوخت‌گیری تا سقف ۷ هزار لیتر در شبانه‌روز و یا با تعداد دفعات سوخت‌گیری ۲۵۵ بار را دارد که اگر یک کارت آزاد سوخت به این سقف در تعداد دفعات و یا در حجم گفته شده برسد، دیگر امکان سوخت‌گیری با آن کارت تا بعد از ساعت ۱۲ شب یعنی شروع شبانه‌روز بعدی، وجود ندارد.

چندی پیش رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت، گفته بود که اگر مراجعات مردمی برای استفاده از کارت آزاد بیشتر شود، ممکن است شارژ کارت آزاد با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده از لحاظ لیتری و یا از لحاظ تعداد دفعات مجاز سوخت‌گیری تمام شود که این نیز مشکلی است که ممکن است دودش به چشم مردم برود.

بازه زمانی تحویل کارت‌های سوخت کاهش نیافت
براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کشور، امسال باید استفاده ۹۵ درصدی از کارت سوخت شخصی محقق شود.

البته در این میان حداکثر تا پایان تیر ۱۴۰۳ باید دوره تحویل کارت‌های هوشمند سوخت به متقاضیان به کمتر از یک هفته کاهش پیدا می‌کرد و پس از آن وزارت نفت مکلف بود از طریق شرکت‌های ذی‌ربط تصمیمی اتخاذ کند که حداقل ۹۵ درصد خودرو‌های شخصی صرفاً از کارت‌های سوخت خود استفاده کنند.

اما پیگیری‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر زمان دریافت کارت‌های سوخت المثنی بعد از سوزاندن کارت سوخت قبلی حدود ۳۰ تا ۴۵ روز بوده و زمان صدور کارت جدید کاهش نیافته است.

با این حال افرادی که در انتظار دریافت کارت‌المثنی یا صدور کارت جدید سوخت برای خودرو‌های صفر کیلومتر خود هستند به ناچار باید از کارت‌های سوخت موجود در جایگاه‌ها استفاده کنند.
منبع: میزان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.