×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با مدیریت دکتر علی عسکری، موفق به کسب رتبه هجدهم در میان صد شرکت برتر پتروشیمی جهان شد. این شرکت با ثبت تولید ۲۴.۷ میلیون تن در سال جاری و پیش‌بینی افزایش آن به ۲۸.۷ میلیون تن، به عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار جهانی پتروشیمی شناخته می‌شود.

به گزارش کیوسک خبر، مجمع عمومی سالیانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حضور بیش از ۸۱ درصد سهام‌داران در سالن پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد. در این مجمع، سهام‌داران با تقسیم سود ۵۴۰ ریالی از ۱۰۴۰ ریال سود هر سهم موافقت کردند. دکتر علی عسکری، مدیرعامل شرکت، در این مجمع اعلام کرد که تلاش‌های بی‌وقفه و جهادی کارکنان و مدیران این شرکت، منجر به دستاوردهای قابل‌توجهی در سطح جهانی شده است.

عسکری در ادامه توضیح داد که این شرکت در دوره اخیر توانسته از رتبه بیست و هفتم به رتبه هجدهم در بین صد شرکت برتر پتروشیمی جهان صعود کند؛ موفقیتی که نتیجه توسعه پایدار و رقابت تنگاتنگ در بازارهای جهانی است. وی افزود که این شرکت دو سال پیش در رتبه سی و هفتم قرار داشت و حالا به هدف خود برای حضور در جمع بیست شرکت برتر جهان دست یافته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خلیج فارس تاکید کرد که موفقیت‌های اخیر حاصل تلاش جمعی و همبستگی تمام نیروهای اجرایی، مهندسی و مدیریتی بوده است. همچنین، او به رتبه برجسته شرکت در داخل کشور اشاره کرد و این هلدینگ را نه تنها در بین صد شرکت برتر ایرانی بلکه به عنوان برترین شرکت ایرانی در عرصه‌های مختلف معرفی کرد.

یکی دیگر از دستاوردهای مهم شرکت، تصویب گزارش‌های مالی دو سال گذشته توسط سازمان حسابرسی بود. عسکری به اهمیت شفافیت مالی شرکت اشاره کرد و گفت که ترازنامه‌ها و گزارش‌های مالی این هلدینگ و شرکت‌های زیرمجموعه‌اش دقیق و شفاف بوده و از سوی سازمان‌های مربوطه تأیید شده است.

او همچنین با افتخار اعلام کرد که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بزرگترین شرکت سهامی ایران است و مدیریت سرمایه‌های بازنشستگان کشور از جمله بازنشستگان نفت و دیگر گروه‌های سهام‌داری را بر عهده دارد. عسکری این شرکت را «مردمی‌ترین شرکت ایرانی» نامید و از تلاش شبانه‌روزی برای کسب سود حداکثری به نفع سهام‌داران خبر داد.

در ادامه این مجمع، مدیرعامل از تولیدات هلدینگ در سال ۱۴۰۲ به‌عنوان یکی از دستاوردهای برجسته یاد کرد و گفت: در سال گذشته ۲۳.۲ میلیون تن محصول تولید شد که این رقم در سال جاری به ۲۴.۷ میلیون تن افزایش یافته است. وی با اشاره به رشد چشمگیر تولیدات در سال‌های اخیر، افزود: تولید این هلدینگ تا پایان سال ۱۴۰۳ به ۲۸.۷ میلیون تن خواهد رسید.

از دیگر موفقیت‌های اعلام شده، افزایش تولید در شرکت‌های زیرمجموعه بود. عسکری توضیح داد که پتروشیمی بندر امام ۵۱۸ هزار تن، پتروشیمی پارس ۴۰۰ هزار تن و پالایشگاه گاز بیدبلند ۶۰۸ هزار تن به تولیدات خود اضافه کرده‌اند. همچنین، پتروشیمی بیدبلند موفق به خاموش کردن ۱۲ فلر (مشعل گازی) شده و در آینده نزدیک تناژ تولید را افزایش خواهد داد.

او همچنین به رشد فروش هلدینگ در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: فروش کل هلدینگ خلیج فارس از ۱۶۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به ۵۰۹ هزار میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است. او پیش‌بینی کرد که در سال آینده این رقم به ۷۰۹ هزار میلیارد تومان برسد.

عسکری به توسعه پروژه‌های کلان هلدینگ نیز پرداخت و از راه‌اندازی پالایشگاه هویزه خلیج فارس با ظرفیت ۲۵۰ میلیون فوت مکعب در روز خبر داد که ظرفیت آن به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز خواهد رسید. وی همچنین از مگا پروژه‌های پتروشیمی آپادانا و الفین گچساران به‌عنوان دیگر دستاوردهای مهم یاد کرد.

به گفته عسکری، این شرکت توانسته با انعقاد ۴۱۰ قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، ۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام دهد و در زمینه بومی‌سازی فناوری‌های صنعتی پیشرو باشد.

در پایان مجمع، سهام‌داران با تقسیم سود ۵۴۰ ریالی از سود هر سهم موافقت کردند و برنامه‌های آینده هلدینگ خلیج فارس برای توسعه بیشتر و افزایش سودآوری تشریح شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.