×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳

بیست و ششمین سمپوزیوم فولاد با رویکرد “فناوری های موجود و نوآورانه بازیافت پسماندها در فرآیند تولید فولاد سبز” با حضور دبیر انجمن ملی آهن و فولاد ایران، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت ها و جمعی از فعالان حوزه صنعت فولاد کشور، یکم آبان‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش آغاز بکار نمود.

کیوسک خبر ـ عباس نجفی زاده رئیس انجمن آهن و فولاد ایران در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان به عنوان یکی از حامیان سمپوزیوم ۱۴۰۳ گفت: این انجمن کار خود را، از سال ۱۳۷۵ آغاز نموده است. سمپوزیوم ابتدا با تعداد کمی از شرکت ها فعالیت خود را آغاز و در سالیان اخیر نزدیک به ۲۸۰ شرکت در این رویداد تخصصی حضور فعال دارند. این انجمن تنها تشکلی است که دارای پنج مجله‌ی علمی پژوهشی داخلی و خارجی و سه سایت می‌باشد. انجمن آهن و فولاد با برگزاری میزگرد، صدور قطعنامه، برگزاری دوره آموزشی و دفتر اقماری، سعی در حمایت از تولید کنندگان آهن و فولاد در کشور دارد. فعالیت‌های انجمن در ۱۳ سال منتهی به ۱۴۰۱، رتبه‌ی A فعالیت‌ها را دریافت نموده است.

وی افزود: انجمن آهن و فولاد ایران برای سال آینده، به بهترین طرحی که در شرکت‌های فولادی اجرا و در رسیدن به فولاد سبز کمک و یاری نماید، در انتهای همایش لوح تقدیر اهدا خواهد نمود.

نجفی زاده اظهار داشت: انجمن برای نخستین بار در همایش سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳ جلسات B2B را برای علاقمندان، همزمان با این همایش، برنامه‌ریزی و از درگاه سایت سمپوزیوم فولاد اطلاع رسانی نموده است.

نجفی اظهار داشت: یکی از ویژگی های صنعت فولاد، قابل چرخشی بودن آن است. هفت صنعت کلیدی مصرف کننده فولاد مانند: صنایع خودرو سازی، تجهیزات مکانیکی و الکتریکی، زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها، سایر وسایل حمل و نقل، وسایل خانگی و نوردهای فولادی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به ذخایر معدنی آهن در ایران گفت: ایران رتبه‌ی هشتم در ذخایر معدنی را داراست. باید با استفاده از فن‌آوری به سمتی برویم که از عیار پایین معادن داخلی، بتوانیم استفاده کنیم. با استفاده از فرمول نرخ رشد مرکب، ظرفیت تولید فولاد به ۴/۱ رسیده است.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در روز نخست نمایشگاه سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳، امیر علیقلی زاده مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، عباس نجفی زاده رییس انجمن آهن و فولاد کشور، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از مدیران عامل و مسئولان صنعت فولاد کشور از غرفه فولاد خوزستان در نمایشگاه بازدید نمودند. همچنین مدیرعامل فولاد خوزستان و هیات همراه نیز، از غرفه های برپا شده در نمایشگاه بازدید نمودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.