×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پیامی ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل بر ضرورت شکل گیری اراده‌ای ملی ذیل موضوع راهبردی پدافند غیرعامل در کشور تأکید کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، متن پیام دکتر مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل به شرح زیر است:

به نام خدا

اگر محافظت غیرنظامی (پدافند غیرعامل) نباشد، تمامی دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی، علمی و سیاسی در یک نصف روز هدر می رود. (مقام معظم رهبری مدظله العالی)

امروزه پدافند غیرعامل راهبردی چاره‌ساز برای مشارکت تمام آحاد جامعه به خصوص فرهیختگان، دانشمندان، محققان و متخصصان کشور در افزایش توان دفاع غیرنظامی صلح‌آمیز و پایداری کشور در مواجهه با انواع تهدیدات است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در عرصه پدافند غیرعامل مسیری روشن برای تمامی دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری و سایر مراجع مرتبط با این موضوع در کشور مشخص کردند.
پدافند غیرعامل گرچه برای تحقق اهداف خود نیازمند سیاست‌ها، قوانین و مقررات و بودجه و اعتبار است اما شکل گیری اراده ملی پدافند غیرعامل در کشور مستلزم فرهنگ سازی و ایجاد باور در دستیابی به اهداف است و این معنا جز با توسعه علمی پدافند غیرعامل محقق نخواهد شد.
اهمیت تاب‌آوری و تداوم ارائه خدمات سازمان تامین‌اجتماعی در شرایط چالش‌برانگیز، اصل غیرقابل خدشه در حوزه پدافند غیرعامل تامین اجتماعی است؛ این اصل باید به صورت مداوم و مستمر و به عنوان پیوستار همه برنامه‌های حوزه های مختلف سازمان مورد توجه عملی قرار گیرد. رویکرد موثر در این زمینه آن است که سازمان تامین‌اجتماعی با تجهیز همه جانبه در زمینه پدافند غیرعامل، ضمن افزایش تاب‌آوری و کمترین تاثیرپذیری از آسیب‌ها در چالش‌های پیش‌رو، خدمات خود را به صورت موثر و مستمر ارائه نماید.
‎در این میان هفته پدافند غیرعامل فرصت مناسبی را فراهم می‌نماید تا با ترویج گفتمان پدافند غیرعامل نسبت به فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی عمومی و سازمانی و مرور آمادگی‌ها گام برداریم. اکنون با تبریک این هفته به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان معزز و همچنین تمامی همکاران خدوم سازمان تامین‌اجتماعی و عزیزان فعال در این عرصه، امیدوارم تمامی واحدهای سازمانی مطابق با تصریحات رهبری فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر این که: “مسئولان نظامی و غیر نظامی باید با پدافند غیرعامل همکاری کامل داشته باشند”، در همراهی و همکاری با انجام امور مرتبط با پدافند غیرعامل از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.