×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳

بیــست‌وششمین همــایش و نمایشگاه پژوهشگران صنعت فولاد کشور، با عنوان «سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳» از اول آبان‌ماه در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش با موضوع «فناوری‌های موجود و نوآورانه بازیافت پسماندها در فرایند تولید فولاد سبز» برگزار شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، در این رویداد بزرگ فولادی کشور، مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد مبارکه آخرین دستاوردهای گروه فولاد مبارکه در حوزه تولید فولاد سبز را در نشست خبری و پنل‌های تخصصی ارائه کردند.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، در بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۳ و در نشست خبری با اصحاب رسانه به تبیین ضرورت حرکت صنعت فولاد کشور به سمت مسیر سبز پرداخت و گفت: تحقق صنعت سبز برای صنعت فولاد کشور یک الزام است و همه صنعت‌گران باید به این سمت حرکت کنند؛ البته این امر برای صنایع هزینه‌بر است و این در حالی است که دولت‌ها در بسیاری از کشورهای جهان، مزیت‌هایی را برای هموارسازی مسیر صنایع جهت رعایت الزامات زیست‌محیطی و تبدیل شدن به صنعت سبز ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از صنایع کشور، به‌ویژه صنعت فولاد، تقریباً نیمی از سال را با محدودیت‌های انرژی مواجه‌اند و نمی‌توانند به‌طور کامل از ظرفیت تولید خود استفاده کنند، گفت: به دلیل خالی ماندن بخش قابل‌توجهی از ظرفیت‌های تولید، طبیعتاً هزینه‌های تولید نیز افزایش و سودآوری صنعت کاهش پیدا می‌کند.

طیب‌نیا با تأکید بر اینکه متأسفانه سیاست‌گذاری‌ها برای هموارسازی مسیر تولید در کشور مطلوب نیست، افزود: از یک سو صنایع کشور طی سال‌های اخیر با افزایش چند برابر نرخ انرژی مواجه شده‌اند و از دیگر سو، در چنین شرایطی از صنعت فولاد کشور خواسته می‌شود که هزینه‌های تبدیل شدن به صنعت سبز را هم بپذیرد که این سیاست چندان موفقی نخواهد بود؛ بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا شرکت‌ها به‌صورت داوطلبانه به سمت رعایت الزامات زیست‌محیطی حرکت کنند. اگر بخواهیم در حوزه صنعت سبز اتفاق جدیدی در کشور رقم بزنیم، باید سیاست‌گذاری حاکمیت در این حوزه تغییر کند، به‌طوری‌که شرکت‌ها به سمت تبدیل شدن به صنعت سبز سوق داده شوند.

تحقق صنعت سبز در گرو اصلاح فرهنگ مصرف انرژی در کشور است

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در همین زمینه اظهار داشت: در کشور ما هرقدر هم سرعت تولید انرژی افزایش یابد، هیچ‌گاه به پای سرعت رشد مصرف انرژی نمی‌رسد؛ چراکه شیوه مصرف انرژی، صحیح نیست. امروز متأسفانه شاهد این هستیم که ایران یکی از پرمصرف‌ترین کشورهای جهان در حوزه انرژی به حساب می‌آید. در حال حاضر، بیش از ۲۰ میلیون کولر آبی در کشور وجود دارد که میزان مصرف آن‌ها به دلیل دارا بودن الکتروموتورهای قدیمی بسیار زیاد است و این در حالی است که سالانه ۱.۲ میلیون کولر آبی جدید در کشور تولید و روانه بازار می‌شود.

در حال حاضر ۳۵ درصد از مصرف برق کل کشور معادل ۴ هزار مگاوات، مربوط به انواع الکتروموتورهاست

وی ادامه داد: اگرچه اخیراً برای تولیدکنندگان سیستم‌های خنک‌کننده خانگی الزاماتی تعیین‌شده تا کم‌مصرف ساخته شوند، اما مصرف انرژی این سیستم‌ها متأسفانه برای مصرف‌کنندگان چندان اهمیتی ندارد. با توجه به سهم ۳۵ درصدی الکتروموتورها در مصرف برق کشور، در صورت بهینه‌سازی مصرف از طریق استفاده از ورق‌های الکتریکی، حدود ۱۵ درصد که معادل ۴ هزار مگاوات است کاهش مصرف خواهیم داشت که برای راه‌اندازی نیروگاه برق جهت تأمین این میزان انرژی باید بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شود.

به گفته طیب‌نیا تا زمانی که فرهنگ مصرف انرژی در کشور اصلاح نشود، نمی‌توان انتظار داشت اتفاق تازه‌ای در حوزه صنعت سبز رقم بخورد.

سرمایه‌گذاری ۲٫۳ میلیارد دلاری فولاد مبارکه در مسیر صنعت سبز

وی تصریح کرد: گروه فولاد مبارکه همواره سعی داشته در حوزه‌های مختلف پیشتاز باشد و در راستای تحقق صنعت سبز نیز همه‌ساله به‌صورت داوطلبانه اقدامات مهمی انجام داده؛ به‌طوری‌که تاکنون برای تبدیل شدن به صنعت سبز ۲.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

افزایش سرعت تولید فولاد الکتریکی برای رفع نیاز کشور جزو استراتژی‌های شرکت فولاد مبارکه است

مدیرعامل فولاد مبارکه در پنل تخصصی «فولادهای الکتریکی، مزیت‌ها و چالش‌ها» نیز گفت: افزایش سرعت تولید فولاد الکتریکی برای رفع نیاز کشور جزو استراتژی‌های این شرکت است.

محمدیاسر طیب‌نیا اظهار کرد: اینکه فرایند تولید یک کالا در داخل کشور ایجاد شود، مقدمه‌ای است تا مصارف آن نیز ایجاد شود و این اتفاق بارها تجربه شده است. شک ندارم هنگامی که تولید فولاد الکتریکی به‌صورت جدی در کشور آغاز شود، مصارف و تقاضای آن حتی تا دو برابر میزان کنونی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: به دلیل اینکه در حال حاضر فولادهای الکتریکی در کشور ما تولید نمی‌شود، بسیاری از صنایع مرتبط با این محصول نیز شکل نمی‌گیرند؛ بنابراین فولاد مبارکه به‌عنوان یک شرکت پیشرو در تولید فولاد الکتریکی برای رفع نیاز کشور، سرعت خود را بیشتر می‌کند؛ چراکه این امر جزو استراتژی‌های این مجموعه است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

فولاد مبارکه می‌تواند در توسعه زنجیره فولاد کشور نقش فرابنگاهی و توسعه‌گر داشته باشد

روح‌الله ایزدخواه، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۳: گفت با توجه به تأمین نیمی از فولاد کشور توسط گروه فولاد مبارکه و گستره فعالیت‌های این مجموعه در زنجیره فولاد، این گروه یکی از برجسته‌ترین دارایی‌های صنعتی و به‌نوعی پیشانی صنعت کشور به حساب می‌آید که در توسعه زنجیره صنعت کشور نیز نقش ملی دارد.

وی افزود: فولاد مبارکه همواره در تنظیم بازار فولاد کشور نقش‌آفرین و در کنار دولت بوده و می‌تواند در توسعه محصولات فولادی، فولادهای آلیاژی، ورق‌های فولادی خاص، توسعه صنایع پایین‌دستی و بالادستی، حوزه معدن، محصولات میانی، محصولات جانبی و دیگر ابعاد زنجیره فولاد نقش فرابنگاهی و توسعه‌گر داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

فولاد مبارکه در تأمین انرژی الگوی دیگر صنایع کشور است

سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۳، در مصاحبه با خبرنگار فولاد تصریح کرد: صنایع کشور ما اعم از خودروسازی، لوازم‌خانگی و صنایع نفت و گاز نیازمند محصولات فولادی هستند که خوشبختانه فولاد مبارکه به‌خوبی توانسته نیاز آنان را برآورده و علاوه بر تأمین نیاز داخلی، تولید مازاد خود را به دیگر کشورها صادر کند.

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، فولاد مبارکه رویکرد جدیدی را پیش گرفته و در تولید فولادهای خاص نیز اقدامات ارزنده‌ای انجام داده؛ به‌طوری‌که باعث شده کشورمان از واردات بسیاری از محصولات بی‌نیاز شود.

میرسلیم اظهار امیدواری کرد این هدف‌گذاری در فولاد مبارکه قوت گرفته و این موفقیت نیز نظیر سایر موفقیت‌های این مجموعه حاصل شود و روند موفقیت در فولاد مبارکه اصفهان که یکی از شرکت‌های سودده کشور است تداوم یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: فولاد مبارکه برای تأمین آب موردنیاز خود نیز از طریق بازچرخانی پساب شهرهای هم‌جوار کارخانه و خطوط تولید شرکت و همچنین از طریق سرمایه‌گذاری در پروژه انتقال آب از دریای عمان اقدامات مؤثری انجام داده است که این اقدامات جزو مزیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت محسوب می‌شود. این مجموعه با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام داده توانسته است انرژی موردنیاز خود را تأمین و از شبکه برق سراسری بی‌نیاز شود که در این زمینه نیز الگوی دیگر صنایع کشور است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن آهن و فولاد ایران:

محصولات فولاد مبارکه با حداقل کربن تولید می‌شوند

عباس نجفی‌زاده، در حاشیه برگزاری سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳، در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: تکنولوژی فولاد مبارکه در تولید محصولات فولادی به‌گونه‌ای است که این شرکت، فولاد را با حداقل کربن تولید می‌کند؛ بااین‌حال باید به سمت تولید فولاد با تصاعد گاز Co2 صفر حرکت کنیم.

وی از کاهش پسماندهای فولادی به‌عنوان یکی از اهداف تولید فولاد سبز یاد و اضافه کرد: پسماندهای حاصل از تولید فولاد در کشورمان باید به نزدیک به صفر برسند تا اقتصاد چرخشی نیز محقق شود.

به گفته رئیس هیئت‌مدیره انجمن آهن و فولاد ایران، دنیا در حال حرکت به سمت تولید فولاد سبز است و اگر ایران طی سال‌های آتی به این سمت حرکت نکند، صادرات محصولات فولادی دچار مشکل خواهد شد؛ چراکه حذف رد پای کربن از فولاد خواسته اصلی مشتریان بین‌المللی محصولات فولادی است و اگر کربن از حد استاندارد بیشتر باشد، مشکل‌ساز است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

فولاد مبارکه از طریق بازیافت قراضه در حال تولید فولاد سبز است

رسول خلیفه‌سلطانی نیز در حاشیه برگزاری سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳، ضمن مصاحبه با خبرنگار فولاد، پیرامون اقدامات موردنیاز در مسیر فولاد سبز گفت: فولاد مبارکه داری بزرگ‌ترین پلنت تولید آهن اسفنجی جهان است و با استفاده از قراضه در حال تولید محصولات فولادی است که همین شیوه تولید نشان می‌دهد فولاد مبارکه در حال بازیافت فولاد و به‌نوعی تولیدکننده فولاد سبز است.

بنا بر اظهارات دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد فولاد ایران از آهن اسفنجی و قراضه تولید می‌شود؛ این در حالی است که هیچ کشوری در جهان بیشتر از ۷۵ درصد فولاد خود را از این طریق تولید نمی‌کند؛ بنابراین ایران دارای بالاترین نرخ تولید و اعتبار در فولاد نسل سوم جهان است و این موضوع باید در محافل بین‌المللی به‌خوبی تبیین شود.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

فولاد مبارکه شایستگی آن را داشت که در سال جاری جایزه انجمن جهانی فولاد را دریافت کند

وحید یعقوبی، معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز در همین زمینه بیان کرد: فولاد مبارکه یکی از شرکت‌هایی است که همواره در حوزه نوآوری، فناوری و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت فولاد پیشگام بوده و نخستین شرکت فولادی کشور است که اقدام به تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر کرده است؛ همچنین اقدامات این مجموعه در حوزه بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی صنعت فولاد کشور نمونه ندارد.

وی گفت: فولاد مبارکه چند سالی است که در حوزه فراوری پسماندها و عناصر کمیاب، اقدامات ارزنده‌ای را در پیش گرفته و به موفقیت‌هایی نیز دست یافته است؛ در آینده‌ای نزدیک، شاهد گام‌های بیشتر فولاد مبارکه در حوزه توسعه تکنولوژی و بومی‌سازی خواهیم بود.

یعقوبی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه مجموعه‌ای است که طی سال‌های اخیر در حوزه استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل، نه‌فقط در صنعت فولاد، بلکه در بسیاری از صنایع معدنی و حتی در میان صنایع پتروشیمی و نفتی، توانسته به جایگاه قابل‌توجهی دست یابد که این امر برای صنعت فولاد کشور باعث افتخار است.

فولاد مبارکه در حوزه تاب‌آوری و پایداری نیز اقدامات ویژه‌ای داشته است

وی معتقد است در حوزه نوآوری و فناوری که بازیافت پسماند نیز جزو همین حوزه به حساب می‌آید، فولاد مبارکه شایستگی آن را داشت که در سال جاری، جایزه انجمن جهانی فولاد را دریافت کند؛ اما به دلیل شرایط موجود، این امر محقق نشد. فولاد مبارکه در حوزه تاب‌آوری و پایداری نیز اقدامات ویژه‌ای داشته و شایسته دریافت جایزه اجلاس اخیر انجمن جهانی فولاد در این زمینه بود.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه:

راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و بادی فولاد مبارکه پیش‌نیاز تولید فولاد سبز است

غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه نیز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۳ گفت: علی‌رغم وجود چالش انرژی و ناترازی برق برای صنایع کشور، شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته ۷.۳ میلیون تن و گروه فولاد مبارکه ۱۰.۲ میلیون تن فولاد تولید کرد و در حال حاضر سهم ۳۳ درصدی در تولید فولاد کل کشور دارد.

به گفته سلیمی تولید فولاد سبز یکی از عوامل تحقق اقتصاد چرخشی است و به دلیل اینکه میزان قابل‌توجهی از فولاد کشور با فرایند کوره‌های قوس الکتریکی تولید می‌شود، ما نیز در مسیر تولید فولاد سبز حرکت می‌کنیم و فولاد مبارکه سال‌هاست که به حوزه اقتصاد چرخشی ورود پیدا کرده است.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه گفت:راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و بادی فولاد مبارکه از آن جهت اهمیت زیادی دارد که امکان استفاده شرکت از انرژی تجدیدپذیر را فراهم می‌کند و این امر پیش‌نیاز مهمی برای تولید فولاد سبز به شمار می‌آید.

مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه در پنل تخصصی «فولادهای الکتریکی، مزیت‌ها و چالش‌ها»:

برگزاری پنل تخصصی در سمپوزیوم با ابتکار معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه

مجید فخاری مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه و مدیر پنل تخصصی «فولادهای الکتریکی، مزیت‌ها و چالش‌ها» گفت: برگزاری این پنل تخصصی در راستای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳ و با ابتکار معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با هدف توجه به تولید و فروش محصولات ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: فولاد مبارکه با درک نقش و جایگاه خود به‌عنوان حلقه‌ای تأثیرگذار در زنجیره رشد اقتصادی و صنعتی کشور، رویکرد توسعه‌های کمّی و کیفی محصولات خود را بر مبنای فلسفه وجودی این شرکت و هم‌راستا با شعار محوری «خلق آینده بهتر» پیاده‌سازی و راهبری می‌کند. بر این اساس، با توجه به نیاز کشور به حل مشکل ناترازی برق در نقشه راه توسعه محصولات فولاد مبارکه، تولید فولادهای الکتریکی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

فخاری معتقد است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به ظرفیت‌های موجود تولید الکتروموتور در کشور و همچنین ضرورت توسعه و بازسازی ظرفیت موردنیاز ترانسفورماتورها در بخش انتقال و توزیع برق، نیاز کشور به فولاد الکتریکی با بیشترین رشد نسبت به سایر محصولات فولادی، ۲۰ درصد رشد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز کشور ما به فولاد الکتریکی، سالانه به‌میزان ۵۰ هزار تن است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به‌ ضرورت تمرکز بر کاهش اتلاف انرژی، تجهیز و بازسازی زنجیره تولید و انتقال و توزیع برق در کشور، تقاضای بازار فولادهای الکتریکی در افق ۱۴۱۰ به

۲۰۰ هزار تن افزایش یابد.

مدیر متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه در پنل تخصصی سمپوزیوم فولاد:

کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان تجهیزات الکتریکی و طول عمر تجهیزات با استفاده از فولادهای الکتریکی

علیرضا مولوی‌زاده، مدیر متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه هم در این پنل تخصصی گفت: استفاده از فولادهای الکتریکی منجر به کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان تجهیزات الکتریکی و طول عمر تجهیزات خواهد شد.

وی تصریح کرد: فولاد الکتریکی به‌دلیل خواص الکتریکی ویژه، نفوذپذیری مغناطیسی بالا و تلفات هسته کم که با نام‌های لمینیشن، سیلیکونی و ترانسفورماتور شناخته می‌شود، یکی از فولادهای پرکاربرد در صنایع الکتریکی است.

مولوی‌زاده با بیان اینکه فولادهای الکتریکی در ترانسفورماتورها، ژنراتورها و موتورهای الکتریکی کاربرد دارند، ادامه داد: کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان تجهیزات الکتریکی و طول عمر تجهیز، کاهش آلودگی صوتی و جلوگیری از اتلاف انرژی و افزایش دمای تجهیز، از مزایای استفاده از فولادهای الکتریکی است؛ ازاین‌رو برنامه میان‌مدت فولاد مبارکه برای تولید فولادهای الکتریکی، بهبود کمّی و کیفی تولید گریدهای الکتریکی غیرجهت‌دار به‌صورت محصول آماده، مشتمل بر گریدهای M330، M470، M530 و M600 است.

مدیر متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: برنامه بلندمدت فولاد مبارکه تولید فولادهای الکتریکی با هدف تولید گریدهای الکتریکی جهت‌دار است که بدین منظور، استقرار تجهیزات آنیل و اسیدشویی، نورد خوشه‌ای آنیل دمای بالا، پوشش‌دهی و عایق مخصوص ورق‌های الکتریکی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت ایریسا مطرح کرد:

ارائه محصول مدیریت پروژه «آفام» با شعار «از قرارداد تا کارخانه» توسط شرکت ایریسا

اکبر گل‌بو، مدیرعامل شرکت ایریسا، در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۳، در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: هم‌زمان با برگزاری سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۳، شرکت ایریسا محصول مدیریت پروژه «آفام» را با شعار «از قرارداد تا کارخانه» به‌صورت مشترک با یکی از شرکت‌های ایرانی ارائه کرده است؛ این محصول به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بتوانند پروژه‌های توسعه‌ای خود را مدیریت کنند.

وی افزود: پروژه «آفام» به کارخانه‌هایی که قرار است ایجاد شوند و یا قصد توسعه دارند، کمک می‌کند که پروژه مربوطه از لحظه انعقاد قرارداد به‌صورت کامل و دقیق مدیریت شود و یا به عبارت دیگر، از صفر تا صد آن پروژه توسط یک سامانه هوشمند کنترل و مدیریت شود.

گلبو با بیان اینکه تمامی ارکان PMBok (پیکره دانش مدیریت پروژه) ازجمله مدیریت هزینه، مدیریت منابع، مدیریت ریسک و مدیریت فعالیت‌ها در این سامانه تعریف شده است ادامه داد: در حال حاضر توانسته‌ایم این محصول نوآورانه را در ۶ شرکت فولادی کشور نصب و راه‌اندازی کنیم و ازآنجا‌که دیگر شرکت‌های فولادی درصدد توسعه هستند، در نظر داریم این محصول را در سایر شرکت‌ها نیز پیاده‌سازی کنیم.

مدیرعامل هلدینگ آتیه‌فولاد مطرح کرد:

فراهم‌سازی بستر حضور فعال فولاد مبارکه در بازارهای هدف و کشورهای منطقه توسط هلدینگ آتیه‌فولاد

حامدحسین ولی‌بیک، مدیرعامل هلدینگ آتیه‌فولاد نیز در حاشیه بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد ۱۴۰۳: در مصاحبه با خبرنگار فولاد گفت: هلدینگ آتیه‌فولاد در حوزه شناسایی موضوعاتی که در زنجیره تولید فولاد سبز وجود دارد، اقدامات مختلفی اعم از تأمین تکنولوژی‌های موردنیاز انجام داده و از کشورهای پیشرو در زمینه تولید فولاد سبز الگوبرداری کرده و با مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی مطالعه و امکان‌سنجی لازم را انجام داده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، بازار فولاد و به‌ویژه محصولات خاص فولادی در داخل کشور و منطقه به‌شدت رقابتی شده؛ بنابراین حضور گروه فولاد مبارکه در جمع تولیدکنندگان فولاد منطقه اهمیت زیادی دارد که این مهم از طریق شرکت‌های بازرگانی زیرمجموعه هلدینگ آتیه‌فولاد در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت حضور فعال فولاد مبارکه در بازارهای هدف و کشورهای منطقه از طریق شرکت‌های بازرگانی آتیه‌فولاد بیش‌ازپیش اهمیت پیدا کرده که در این راستا هلدینگ آتیه‌فولاد در سال جاری یک شرکت بازرگانی در کشور ترکیه تأسیس کرده تا از طریق آن بتواند محصولات فولاد مبارکه را در بازار فولاد این کشور و دیگر کشورهای جهان عرضه کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.