
سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی
از ابتدای شروع حراج برخط خردهفروشی یک هزار و ۳۰۳ مرحله حراج از سوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در ۳۰ استان برگزار شده است و بیش از ۲۵ هزار قلم کالا به فروش رفته است.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، راه اندازی سامانه حراج خردهفروشی یکی از اقدامات مهم سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی است که در سال ۱۴۰۲ به منظور گذار از روش های سنتی فروش و قرار گرفتن در بستر تجارت الکترونیک راه اندازی شد.
این سامانه بر اساس تبصره (۲) ماده (۳۳) آیین نامه معاملات سازمان و بند (۲) ماده (۵۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماده (۹) قانون برنامه پنج ساله توسعه و ماده (۵۰) احکام دائمی برنامه های توسعه کشور با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت (مرکز توسعه تجارت الکترونیک) طراحی، پیاده سازی و اجرایی و عملیاتی شد.

افزایش حس رقابت پذیری در شرکت کنندگان با افشای قیمتها، سهولت دسترسی به اطلاعات، امکان جستجوی کارآمد در سامانه با طیف گستردهای از گزینههای مختلف، صرفه جویی در زمان، تسهیل در فرایندهای مالی، حاشیه سود بالا و دریافت و تحلیل اطلاعات قیمتهای پیشنهادی، از جمله مزایای این حراج الکترونیکی و آنلاین است.
ایجاد بستر رقابتی و شفاف برای فروش و تعیین تکلیف کالاهای در اختیار سازمان، امکان استفاده عموم افراد جامعه (اعم از کارکنان دولت) از سامانه به صورت فراگیر و خرید کالا از سازمان بهصورت خردهفروشی، رایگان بودن انجام همه فرایندهای سامانه قبیل ثبت نام، ورود، مشاهده دسته بندی کالاها و ارائه پیشنهاد و آسان بودن مراحل خرید آنلاین برای مشتریان متناسب با نیازهای خانوار، امکان برگزاری به صورت روزانه و استفاده کالاها توسط مصرف کننده نهایی از ویژگیهای برگزاری حراج برخط است.
در طول مدت برقراری این سلسله حراجها از شهریورماه سال ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۳ جمعا یک هزار و ۳۰۳ مرحله حراج خردهفروشی از سوی سازمان در ۳۰ استان برگزار شده است.
همچنین ۱۲۰ هزار نفر در این حراج ها شرکت کردند و بیش از ۲۵ هزار قلم کالا به فروش رفته است و بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از طریق فروش کالا در این مجموعه حراجها به خزانه کشور واریز شده است.
از مزایای این سامانه می توان به در بستر کاملا شفاف و رقابتی انجام می شود، عموم افراد جامعه (اعم از کارکنان دولت) اجازه شرکت دارند، همه فرایندهای آن رایگان است و فرایندهای مالی آن الکترونیکی است، اشاره کرد و پرداخت.
همچنین ایجاد رابطه مستقیم دولت و مردم (بسته معیشتی)، گذار از روشهای سنتی، امکان برگزاری بصورت روزانه، استفاده کالاها توسط مصرفکننده نهایی از آثار مثبت راهاندازی این سامانه است.
گفتنی است؛ قیمت پایه نسبت به قیمت فروش بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
منبع خبر : کیوسک خبر
https://www.kioskekhabar.ir/?p=259137