به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، این شکایت چالش رگولاتوری جدیدی برای آمازون در هند به همراه خواهد داشت که با وجود فضای رگولاتوری پیچیده در این کشور۵.۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.
کمیسیون رقابت هند در ژانویه دستور داد تحقیقاتی از آمازون و رقیبش فلیپ کارت که متعلق به شرکت والمارت است، در خصوص نقض قوانین رقابت و برخی از شیوه های تخفیف انجام بگیرد.
در پرونده اخیر انجمن فروشندگان آنلاین هند که اعضای آن کالاهایشان را در آمازون و فلیپ کارت می فروشند، مدعی هستند آمازون از شیوه های تجاری غیرمنصفانه ای استفاده می کند.
این گروه مدعی شده اند که بخش عمده فروشی آمازون هند کالاها را به صورت عمده از تولیدکنندگان خریداری کرده و آنها را به قیمت ارزانتر به فروشندگانی مانند کلود تیل می فروشد. این فروشندگان کالاها را در سایت هندی آمازون با تخفیف زیاد برای فروش عرضه می کنند.
آمازون در بیانیه ای اعلام کرد از همه قوانین هند تبعیت می کند و وب سایت هندی این شرکت یک بازار عرضه محصولات شرکتهای دیگر است و در آن فروشندگان در مورد قیمت محصولات مورد عرضه شان تصمیم می گیرند. همچنین اعلام کرد واحد عمده فروشی آمازون به همه شرکتها امکان می دهد محصولات را خریداری کنند و هر کسی می تواند در آن ثبت نام کند.
مقررات هند به آمازون اجازه داده که یک فروشگاه اینترنتی را اداره کند که در آن فروشندگان می توانند کالاهای خود را با پرداخت هزینه ای به این شرکت، عرضه کنند.
هند سال گذشته مقررات را تشدید کرد تا مانع تخفیفهای سنگین شود اما فروشندگان کوچک همچنان می گویند که آمازون از ساختار کسب و کار پیچیده ای برای دور زدن محدودیتها استفاده می کند. اتهامی که این شرکت منکر آن است.
بر اساس گزارش رویترز، آمازون اعلام کرده که در هند برای بیش از ۶۵۰۰۰۰ فروشنده، پلتفرم تجارت الکترونیکی فراهم کرده است.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=33649