به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، عبدالرسول آقاهادی،سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دولت به تمامی دولتمردان و همکاران در بخش بیمه ای و درمان که در شرایط دشوار و با تلاش بسیار در حال مبارزه و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا هستند، گفت: از مهمترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی در سال اخیر تمرکز بر خدمات غیر حضوری است که در پی آن با کاهش مراجعه مخاطبین به شعب و کارگزاری ها مواجه هستیم.
آقاهادی افزود: با شروع نهضت IT، بستر سرویس خدمات غیر حضوری نوین الکترونیکی(eservices) سازمان تامین اجتماعی برای مخاطبین فراهم شد. از جمله قابلیت های این سرویس مشاهده سوابق بیمه و ریز دستمزد، بازرسی کارگاه، مطالبات سازمان از کارفرمایان، سفارش دفاتر بیمه ای در بحث صدور و تمدید اعتبار، انجام بازرسی کارگاهی، ابلاغ الکترونیک و ثبت درخواست حمایتهای کوتاه مدت از قبیل کمک هزینه ازدواج و… است.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: با پیگیری دکتر سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و همکاران، حذف فرایند تامین اعتبار دفاتر درمانی اولین اقدام جدی در ادامه حرکت به سوی الکترونیکی شدن نسخ در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی و برخی از مراکز طرف قرارداد بود که با پیش بینی ۶ روش شاهد کاهش ۴۰ درصد مراجعه مردم به شعب تامین اجتماعی وکارگزاری ها هستیم که سبب کاهش حجم کثیری از تردد بین شهری، کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی نیز شده است.
وی با اشاره به اینکه اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان پس از غرب و شرق تهران سومین استان بزرگ کشور درحوزه تامین اجتماعی است، افزود: اداره تامین اجتماعی استان اصفهان حدود ۱۰ درصد از آیتم های سازمان را تحت پوشش قرار داده همچنین این استان به میزان ۱٫۴ درصد نسبت به سال گذشته در جمعیت تحت پوشش خود شاهد افزایش بوده است که به مقدار۱٫۶۳ درصد آن در جمعیت بیمه شده، ۲٫۱۱ درصد در جمعیت مستمری بگیران و بیش از ۸ درصد دربخش کارگاه های تحت پوشش شاهد بوده ایم.رشد خدمات غیر حضوری نسبت به سال گذشته حدودا ۸۰ درصد بوده است.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی اصفهان افزود: حدودا ۶۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که شامل چندین بخش از جمله بخش اجباری، که حدود ۷۴۰هزار نفر در کارگاه ها تحت پوشش اعم از دولتی و خصوصی قرار دارند، و حدود ۱۱هزار و۲۰۰ نفر بیمه شده در بخش توافقی و بیمه شدگان خاص(حرف و مشاغل آزاد)، درحدود۳۶ هزارنفر از بافندگان و همچنین حدود ۳۱ هزار نفر رانندگان و کارگران ساختمانی در حدود۵۷ هزار نفر تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی هستند.
آقا هادی با اشاره به برگزاری مدون کلاس های آموزشی به صورت حضوری و غیرحضوری و تهیه بسته های آموزشی برای همکاران در راستای ترویج و توسعه فرهنگ بیمه ای افزود: با همراهی اداره آموزش و روابط عمومی سازمان همواره از طریق بروشور و بسته هایی بروز آموزشی، یادگیری و آموزش دانش آموزان از جمله بازدید دانش آموزان از مراکز تامین اجتماعی و آشنایی با ماهیت کاری سازمان، همراهی معاونت فرهنگی اجتماعی در بحث کتب درسی اطلاع رسانی های لازم در حوزه آموزش تکلیف و رسالت سازمان به نحو احسن انجام شده است. همچنین برای بازنشستگان جلسات متعدد آموزشی در حوزهی ارتقای سطح سلامت و سواد بیمه ای نیز برگزار میشود.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان در خصوص انتصاب مدیران گفت: نظام انتصاباتی توسط ستاد مرکزی با برگزاری آزمون مدیران برنامه ریزی شده که تمامی همکاران سازمانی اعم از کادر درمان و بیمه ای درآزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار شد شرکت کرده و متعاقبا با انجام مصاحبه و تشریفات اداری نتیجه آن مبنای انتصاب در سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرد. همچنین به تبع این موضوع برای استخدام در سازمان نیز به همین شیوه عمل می شود که بعد کسب امتیاز لازم به مراحل بعدی از قبیل مصاحبه و گزینش راه پیدا می کند
وی همه ساله انتخاب کارفرما و مستمری بگیر نمونه را در دستورکار سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: در حوزه کارفرمایی با مشارکت اتاق بازرگانی استان کار فرمایان واجد شرایط از قبیل نداشتن بدهی به سازمان، پرداخت به موقع لیست وحق بیمه کارکنان و… در ۴ طبقه انتخاب و تقدیر به عمل آمده و یک کارفرما به عنوان کارفرمای نمونه کشوری به ستاد مرکزی معرفی شد. همچنین درحوزه ی مستمری بگیران در۳ حوزه از بازنشسته نمونه و کار افتاده و بازمانده نمونه طبق معیار های خاص، مورد تقدیر قرار گرفته اند.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=34009