به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید محمد مرعشی گفت : آن دسته از بیمه شدگانی که حق بیمه و لیستهای حقوق و دستمزدشان از سوی کارفرمایان و کارگاهها به تأمین اجتماعی ارسال نشده است می توانند با در دست داشتن مدارک و اسناد دال بر اشتغال و مزدبگیری در کارگاه به شعب تأمین اجتماعی حوزه فعالیت خود مراجعه نموده و تقاضای رسیدگی خود را ارائه کنند.
مرعشی با تأکید بر اینکه براساس این دستور اداری سازمان تأمین اجتماعی رسیدگی به ادعای اشتغال بیمه شدگان در اولویت قرار دارد، افزود : جهت بررسی نیازی به مراجعه افراد یاد شده به هیاتهای ادارات کار و حضور کارفرما نبوده و هر یک از بیمه شدگان می توانند در خصوص این موضوع به شعب سازمان مراجعه کنند تا ادعای آنان در کمیته هایی که به همین منظور تشکیل می شود مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته ۸۰۴۶ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است، اظهار داشت : طی چهارماهه نخست سالجاری نیز ۱۱۵۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفته و این در حالی است که جلسات کمیته های بررسی ادعای اشتغال بعلت شیوع بیماری کرونا از اسفندماه سال گذشته لغایت اردیبهشت ماه سالجاری برگزار نشده اند.
مرعشی مزایای این طرح را کاهش روند رسیدگی به ادعای متقاضیانی که کارفرما لیست و حق بیمه آنان را به سازمان پرداخت نکرده اند تسریع در امر رسیدگی به ادعای اشتغال افراد در شرف که در حال بازنشستگی ، کاهش مراجعات به مراجع قضایی و کاهش شکایات در قوه قضائیه احقاق حقوق بیمه شدگان از کارفرمایان توسط سازمان تأمین اجتماعی اجرای هر چه بهتر قانون تأمین اجتماعی مشمولین و وصول حق بیمه آنان ، ایجاد امنیت خاطر بیمه شدگان بویژه احتساب سوابق به جهت بهره مندی از مزایای قانون تأمین اجتماعی از جمله بازنشستگی و غرامت دستمزد و اخذ مقرری بیمه بیکاری برشمرد.
https://www.kioskekhabar.ir/?p=34252