×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه‌ای با اعضای هیات مدیره اتاق اصناف ایران، اظهار داشت: تامین اجتماعی در این شرایط سخت اقتصادی ماهیانه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان حق بیمه دریافت می‌کند. شفافیت و پاسخگویی در اولویت این سازمان قرار دارد و ما با دریافت حق بیمه تعهداتی در قبال جامعه هدف برعهده می‌گیریم که باید تعهدات قانونی سازمان را به خوبی ایفا کنیم.

وی افزود: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته و ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد که این جامعه و اعضای خانواده آنان که به حدود ۴۵ میلیون نفر می‌رسند، بایستی با اطمینان خاطر از خدمات تامین اجتماعی برخوردار باشد و هدف نهایی سازمان تامین اجتماعی رفع دغدغه و نگرانی نیروی کار است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان را اولین و مهمترین وظیفه این سازمان برشمرد و گفت: ۶۶۰۰ میلیارد تومان مستمری ماهیانه‌ای که سال گذشته به بازنشستگان پرداخت می‌شد، در سال جاری به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و ما تلاش کرده‌ ایم که شرایط زندگی بازنشستگان را ارتقا دهیم و دغدغه بازنشستگان را برطرف کنیم.
سالاری پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را دومین وظیفه و تعهد قانونی سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و افزود: تاخیر حدود ۱۸ ماهه پرداخت مطالبات مراکز درمانی را جبران کردیم و امروز بدون هیچ تاخیری پرداخت‌ها مطابق با روال قانونی درحال انجام است.
وی شفافیت و تسهیل خدمت رسانی را از مسائل بسیار مهم در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: حدود ۲۰۰۰ بخشنامه را با مشارکت فعال نمایندگان شرکای اجتماعی تنقیح کردیم و در نهایت با تکمیل این فرآیند ۶۰ بخشنامه تنقیحی جایگزین ۲۰۰۰ بخشنامه قبلی می‌شود.
سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف نیز در این جلسه گفت: با مدیریت دکتر سالاری بر سازمان تأمین اجتماعی شاهد تحول و نگاه متفاوت در حوزه اصناف هستیم و اطمینان داریم که ارتباط خوبی بین اصناف و سازمان تامین اجتماعی وجود دارد و اصناف از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.
وی افزود: توقع ما این است که روحیه تعاملی و گفتگو با شرکای اجتماعی در همه مجموعه‌های سازمان گسترش یابد و امیدواریم سه جانبه گرایی در ساختار سازمان تامین اجتماعی تقویت شود.
ممبینی مقررات و همچنین روند اجرای قوانین مشاغل سخت و زیان آور را نیازمند اصلاح ارزیابی کرد و گفت: درباره مشاغل سخت و زیان آور هم به کارفرمایان صدمه وارد می‌شود و هم شاهد نوعی فساد در فرآیندهای آن هستیم که باید جلوگیری شود.
مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: تقویت تعامل با شرکای اجتماعی همواره مورد توجه سازمان تامین اجتماعی است و ما وظیفه داریم که تعهدات خود را به نحو مطلوب در قبال اصناف انجام دهیم.
وی افزود: اصناف در ارتباط با بیمه پردازی تعامل خوبی دارند و ۸۵ درصد آنان لیست خود را به صورت مرتب و ماهیانه پرداخت می‌کنند.
قریب تعامل سازنده و بهره گیری از نظرات شرکای اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در سازمان تأمین اجتماعی کاری با اهمیت و حساسیت بسیار بالا همچون اصلاح و تنقیح بخشنامه‌ها با مشارکت ذی‌نفعان و نمایندگان شرکای اجتماعی در حال انجام است و مشارکت شرکای اجتماعی در تنظیم بخشنامه‌ها از اقدامات بسیار مهم سازمان تامین اجتماعی است.
روزبه کردونی، رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی گفت: نگاه عالمانه و مسئله محور اتاق اصناف موجب فراهم شدن امکان رفع مشکلات و برقراری تعامل سازنده برای بهبود خدمت رسانی سازمان تأمین اجتماعی به این مجموعه بزرگ شده است.
وی افزود: تعامل با شرکای اجتماعی تنها با هدف بیان دیدگاه‌ها صورت نمی‌گیرد و هدف نهایی رسیدن به فهم مشترک و انجام همفکری برای بهبود و ارتقاء مستمر خدمات به جامعه است. دکتر سالاری در سازمان تامین اجتماعی گفتگو و تعامل را با هدف حل مسئله در دستور کار قرار دارد.
عمران نعیمی، مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی گفت: به منظور ایجاد شفافیت حداکثری تمام بخشنامه‌های مربوط به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان از طریق سایت سازمان تأمین اجتماعی در دسترس عموم مردم قرار گرفته و تامین اجتماعی اقدام شاخصی در این زمینه انجام داده است.

گزارش تصویری جلسه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با رئیس و اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.