×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، نگارش پایان‌نامه دانشجویی با عنوان “اثر تحریم‌ها بر میزان تقاضای بیمه‌های باربری” با حمایت مشارکتی پژوهشکده بیمه و دانشگاه علامه طباطبایی، توسط سعید گودرزی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم اقتصادی خاتمه یافت. این پایان‌نامه با راهنمایی دکتر سیدمحمدرضا سیدنورانی و مشاوره دکتر تیمور محمدی و دکتر نسرین حضارمقدم به رشته تحریر درآمده است.
در این پژوهش، اثر تحریم‌ها بر میزان تقاضای بیمه باربری با روش خود توضیح برداری با وقفه گسترده (ARDL) مورد بررسی قرار گرفته و شاخص اصلی در این مدل که همان میزان حق بیمه تولیدی در رشته بیمه‌های باربری است از سالنامه آماری بیمه مرکزی طی سالهای ۱۳۵۱ تا ۱۳۹۷ استخراج شده است.
نتایج این  پژوهش نشان دهنده اثر منفی تحریم‌ها بر میزان تقاضای بیمه باربری می‌باشد. برای بررسی اثر تحریم بر میزان تقاضای بیمه باربری، دو تخمین کوتاه‌مدت و بلندمدت انجام شده و نتایج هر دو تخمین حاکی از بی‌معنی بودن اثر تحریم است.
در این پژوهش همچنین رابطه رشد اقتصادی در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات با تقاضای بیمه‌های باربری بررسی شده است. در تخمین کوتاه‌مدت و بلندمدت، رشد اقتصادیِ بخش کشاورزی، صنعت و خدمات، اثر مثبت و معنادار بر تقاضای بیمه‌های باربری دارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.