×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
این قسمت استقلال تهران/ آبی‌ها فقط از فکری قهرمانی می‌خواهند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایرنا، بیستمین دوره لیگ برتر در آستانه آغاز است و در ادامه بررسی تیم‌های لیگ برتری این بار به سراغ استقلال می رویم. تیمی که در لیگ نوزدهم رتبه دوم را به خود اختصاص داد اما حالا با تغییرات زیادی، به ویژه در بیرون از زمین به استقبال فصل جدید می رود.
ابتدا از کادر فنی شروع می‌کنیم. جایی که نوبت به محمود فکری رسید تا روی نیمکت آبی پوشان پایتخت جلوس کند. فکری بعد از ۱۰ هفته درخشان با نساجی در فصل قبل به سکانداری تیم محبوبش رسید. او کادر فنی پرتعدادی را هم برای خودش انتخاب کرد اما سیروس دین محمدی و علی شیخ الاسلامی خیلی زود از او جدا شدند. با این حال آرش برهانی، حنیف عمران زاده، سعید عزیزیان و صمد مرفاوی همچنان او را یاری خواهند کرد. پرویز مظلومی هم در قامت سرپرست تیم به استقلال بازگشت.
آبی‌ها در فصل نقل و انتقالات تغییرات جالب توجهی داشتند اما از ترکیب اصلی حدود ۹۰ درصد اسکلت تیم باقی ماندند. علی کریمی و روزبه چشمی مهمترین جدا شده‌های استقلال بودند. در کنار این نفرات میلاد زکی پور، علی دشتی، محسن کریمی، محمد بلبلی، عبدالعظیم گوگ و مرتضی تبریزی هم استقلال را ترک کردند. در سوی مقابل آبی‌ها خریدهای جالبی را هم داشتند که در میان آنها ستاره بزرگی دیده نمی‌شود. با این وجود جذب محمد نادری از تیم رقیب و همچنین محمدرشید مظاهری در درون دروازه مهمترین خریدهای آنها محسوب می‌شوند. این ورودی‌های جدید استقلال هستند: بابک مرادی، احمد موسوی، متین کریم زاده، محمد نادری، محمدرشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، مهدی مهدی پور.

ماندن شیخ دیاباته، هروویه میلیچ و مهدی قایدی جزو مهمترین موفقیت های استقلال در فصل نقل و انتقالات بود. آنها حالا در هر پست نفرات بسیار خوبی را دارند. باید دید محمود فکری با چه سیستمی تیمش را روانه میدان می‌کند. او در سه بازی دوستانه از آرایش سه دفاعه و شبیه به استراماچونی بهره برد اما در بازی آخر دوستانه به سیستم چهار دفاع روی آورد. به نظر می‌رسد که کاپیتان اسبق استقلال از بازی با سیستم سه دفاعه پشیمان شده باشد.
اما بازی‌های دوستانه استقلال. آبی پوشان بازی تدارکاتی پرچالشی را مقابل تیم‌های لیگ برتری انجام دادند اما محک خوبی را در یکی ۲ بازی خوردند. آنها با یک گل هوادار را شکست دادند و سپس با نتیجه ۲ بر یک از سد نفت مسجدسلیمان گذشتند. شاگردان فکری مقابل شهرداری آستارا به تساوی یک بر یک رضایت دادند و در نهایت با سه گل از سد چوکای تالش گذشتند و حالا خود را مهیای دیدار برابر مس رفسنجان در هفته اول می‌کنند.
استقلال در پیش فصل حواشی زیادی را پیرامون خود دید. احمد مددی به عنوان سرپرست جدید روی کار آمد. در ادامه جدایی چند عضو کادر فنی و همچنین جدایی کادر پزشکی تیم بعد از ۲۵ سال گوشه ای از این حواشی بود. از طرفی پنجره‌ها بسته شد و هنوز هم با وجود پرداخت چند طلب بزرگ باز نشده است. پنج بازیکن مبتلا به کرونا شدند و مدتی حضور در تمرینات را از دست دادند و داریوش شجاعیان هم دیدار نخست تیمش را از دست داده است. با این وجود آبی‌ها بی‌تاب آغاز لیگ بیستم هستند تا سرانجام پس از هشت سال بار دیگر قهرمانی لیگ را به دست بیاورند و به حکمرانی رقیب سنتی خود پس از چهار سال پایان بدهند. این تنها چیزی است که هواداران استقلال را راضی می کند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.