به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به آغاز طرح ۳۰۷۰ در تامین اجتماعی ، اظهار داشت : بر اساس رویکرد تعیین شده در چشم انداز سازمانی برای پاسخگوئی با فرایندهای هوشمند ارائه خدمات کیفی و به هنگام به ذینفعان و از سویی ضرورت ایجاد رضایتمندی مطلوب و رفع نیازهای جامعه ، همسو با حرکت رو به رشد دنیای کنونی به سمت خدمات الکترونیک ، این طرح با هدف راه اندازی ۳۰ خدمت کاملاً غیرحضوری بمنظور رسیدن به کاهش ۷۰ میلیون مراجعه در طول سال اجرا می گردد .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بر اساس برآوردها سالانه حدود ۹۶ میلیون مراجعه به واحدهای تامین اجتماعی سراسر کشور انجام می گیرد که با عملیاتی شدن این طرح پیش بینی میشود شاهد کاهش ۷۰ میلیون مراجعه باشیم .
وی افزود : این ۳۰ خدمت شامل اصلی ترین و پرمراجعه ترین تعهدات و خدمات تامین اجتماعی بوده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر است در هر دوشنبه تا بهمن ماه بین دو تا چهار خدمت در این طرح راه اندازی شود.
حسین نژاد ، نسخه نویسی الکترونیکی ، پرداخت کمک هزینه ازدواج و استعلام تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان اناث بصورت کاملاً غیرحضوری را از امکانات این طرح معرفی و خاطر نشان ساخت : در این بستر برای ارائه تعهد کمک هزینه ازدواج ، از طریق ارتباط مستقیم با ثبت احوال اطلاعات بیمه شدگان کنترل گردیده و پرداختها بدون مراجعه و حتی درخواست صورت می گیرد .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود : تا پیش از اجرایی شدن خدمات غیرحضوری و اینترنتی در سالهای گذشته ، بطور متوسط سالانه ۳ میلیون مراجعه در شعب استان اتفاق می افتاد که بیانگر آمار ماهانه ۲۵۰ هزار نفر و روزانه حدوداً ۱۰ هزار نفر بود که با سیاستهای در پیش گرفته شده از جمله حذف تامین اعتبار دفترچه های درمانی این تعداد به نصف کاهش یافته و انتظار داریم با تحقق کامل طرح ۳۰۷۰ ، شمار روزانه مراجعات به واحدهای تابعه تامین اجتماعی گیلان به ۲۰۰۰ نفر برسد .
وی همچنین اظهار داشت : شیوع ویروس کرونا الزاماتی را با خود همراه داشت که تلاش برای کاهش ترددها ، تجمعات و مراجعات از جمله آنها بود و از این رو ، اجرایی شدن این طرح در جهت جلوگیری از گسترش بیماری کرونا نیز بسیار حائز اهمیت است .
https://www.kioskekhabar.ir/?p=45849